friendlyguy_100 Geplaatst: 5 maart 2005 Geplaatst: 5 maart 2005 Best Rudolf, Kun jij dat eens toelichten. "voor triax gebruik de flexible dual ...". Ik heb zelf vroeger 2lnb's, in zo'n plastic houder, op mijn triax gehad, die gingen naar een disceq blok. Nu ben ik draaibaar, heb 1 LNB en de houder in de kast gelegd, en de single-houder met 1 LNB geplaatst. Van deze 1 LNB naar de motor, van de motor naar de ontvanger. Begrijp ik het goed dat ik ook 2LNB's op de triax kan houden, die dan naar de diseq switch, en dan naar de motor, en dan naar de receiver??? Moet dat goed gaan??? Hoe mag ik dat in de receiver aangeven. (switch select a, of b voor de 2 LNB's), begrijpt de motor dat??? Gewoon een vriedelijke gast, die ooit weer eens onder de 100kg zou willen gaan wegen. Dreambox 800 PVR, Triax 88cm Draaibaar (sg-2100a). (vroeger Strong-8000 en een Arrox Tiger-X)
rudolfdebeer Geplaatst: 7 maart 2005 Geplaatst: 7 maart 2005 Kan maar zeer gecompliceerd, je moet dan uitrichten op een der koppen en deze als de draaibare zien. Eigenlijk af te raden. Die alinea van mij is daar per ongeluk teveel geplakt. Alhowel ik zo wel nog steeds zaken doe met mijn 88 cm Triax op een ouderwetse Altai antennerotor voor Astra/Hotbird. Af en toe verdraai ik deze ook. Ernaast staat mijn 60 cm met Stab HH120. Afhankelijk van jouw receiver en motorsturing zijn er dan div. mogelijkheden. Op mijn @sat met 4in1 switch in de tuin werk ik met een dummy sat om diseq 4 naar de 60 cm schotel te geven . Probleem bij vrijwel alle receivers is dat je moet kiezen tussen diseq 1.0 of diseq 1.2/usals! diseq 3 is hispasat achter in de tuin en 1 en 2 zijn astra/hotbird op de 88. Officieel werk je met een 0/12v switch voor het elegante. Maar ik zit niet aan de zware geldstroom. Dus moeten we inventiever zijn. Rudolf Voor jou een schotel, een motor, een LNB, een instelling en wat geduld. Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen