Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb nu een PVR4000. Ik haal nu m'n HD eruit en zet met TFget de programma's op de PC (*.vob extensie). Die *.vob rename ik naar *.mpg. Dan zet ik ze met Moviefactory 3 op een DVD.

Kan dit "renamen" met de PVR5000 files ook (*.rec naar *.mpg)? Of komt daar meer bij kijken?

Gr. Jeffrey

Geplaatst:

Rename vob naar mpg? vreemd die 2 lijken niet bepaald op elkaar, maar daar ging het niet over..

De topfield 5000 zet ze weg in .rec de 4000 in .ts beide zijn gewoon transport streams. Nu is die transport stream lastig te bewerken wel eens geprobeerd maar allemaal vervelende dingen als verkeerde mux rates etc..

Nu is er een stukje gratis software wat zich PVAStrumento noemt en wat die TS of rec omzet naar een heel bruikbaar mpg bestand. Daarna knip je het hoe je het hebben wil ik gebruik m2-edit pro, maar er zijn ook gratis knip en plak progsels. Daarna pak je een willekeurig dvd author programma en klaar is je dvd image..

Alleen nu wist ik dat dvb Variabel bit rate was, maar dit is wel heel extreem. Je bit rate schommelt stevig tussen de 2 en 10 Mbits. Sommige dvd spelers vinden meer als 9,5 Mbits niet echt lekker, dus bij hevige bewegingen wil het wel eens gaan hakkelen, maar voor de rest ziet er er top uit, zonder enige her codering.

succes

Regards Sebastiaan,-

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen