Ga naar inhoud


Kan een aantal zenders niet vinden (Dbox2)


Cypro

Aanbevolen berichten

Hoi,

sinds een aantal dagen heb ik een Dbox2 (Nokia) thuis staan.

Ik zit in Limburg op het TVHome netwerk.

Middels een aangepast image (gebaseerd op Enigma) vind ik veel zenders.

Echter, een aantal vind ik niet.

Als ik op deze pagina kijk.... Zenderindeling Tvhome dan valt me op dat het juist de zenders zijn uit de eerste 3 vakken.

Kan iemand mij vertellen hoe ik deze ook gevonden krijg?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik zit in Limburg op het tvhome netwerk..

Die handmatige scan heb ik al geprobeerd..

Wat ik dan doe is beginnen met freq 356.00. En dan steeds 8 erbij...

Maar dan vind ik dus juist net die zenders niet wat in mijn begin post zeg...

Doe ik dan nog iets fout?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik heb ook een probleem met een Neutrino image i.c.m. TV Home. Ik kan slechts 16 zenders vinden (12 TV en 4 radio) wanneer ik de bruteforce zoekmethode gebruik. Heeft iemand dit al wel voor elkaar met een Sagem Dbox2 met een neutrino image? Dan zou ik namelijk graag de cables.xml of de services.xml van deze persoon ontvangen!

 

Ik heb op Duitse forums reeds gezien dat er veel problemen zijn met deze neutrino image, maar er zijn weinig concrete oplossingen voorhanden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welk Neutrino image?

Jouw probleem zit niet in het image......

Je moet je cables zelf ff aanpassen en per frekwentie waar jij wilt dat er gezocht wordt een regeltje aanmaken in het brute force deel (of als je dat interessant vind maak je er 1 met je eigen naam). Ik denk dus dat het probleem niet is dat ie iets niet vind, het probleem is dat je hem niet goed laat zoeken.

 

Maak je eigen bestand maar eens en je zal zien dat je alles vind.

 

Suc6

 

edit: oh ja, en dan geen handmatige scan meer doen maar zo'n prettige automatische

Nokia Dboxen Sportster Neutrino,

DM800 Oozoon in flash, Verschillende Gemini's en Newnigma op USB, DM800SE met Pli

88cm Triax, vaste twin opstelling, A1 A2 A3 HB

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag soulman, ik heb alle mogelijke frequenties al ingevoerd in de bruteforce methode in cables.xml, achter alleen als ik het 'basiskanaal' invoer (in Enschede is dat 369MHz) vindt hij 16 zenders die in de frequentie band van 279MHz en 285MHz zitten (zie http://digitalekabeltelevisie.nl/techniek/tvhome.shtml )

Wanneer ik hem op de eerste frequentie afstel (271MHz) dan blijft Bruteforce steken en gaat niet verder.

Hoe kan ik hem dan gerichter laten zoeken mbv bruteforce?? Trouwens de symbol rate is 68750000...

 

Alvast bedankt voor de hulp!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, kheb nog weer verschillende search opdrachten uitgevoerd, maar kom steeds weer op dezelfde 16 zenders uit... zou het kunnen zijn dat de 8MHz die hij steeds omhoog gaat niet goed wordt uitgevoerd? Het lijkt namelijk of de search blijft steken in de 271MHz band...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...