Ga naar inhoud


helpen met uitzoeken van een schotel


Gast

Aanbevolen berichten

goedendag,

 

ik ben van plan een schotel te kopen alleen wil ik jullie vragen om advies welke het beste bij me zou passen

 

ik wil graag wel een schotel waarbij ik op twee verschillende tv,s verschillende kanalen kan zien, het opnemen van programma,s is niet belangrijk (ik gebruik mijn video ook al nooit meer)

 

wie zou me een aantal schotels kunnen noemen die aan de boven staande eis voldoet, ik heb al even om me heen gekeken maar er zijn er zoveel dat ik er niet uit kom

Link naar reactie
Delen op andere sites


Twin LNB aan je schotel, en twee aparte tuners. Is de meest veelzijdige en meestal ook de goedkoopste optie.

 

Als de TVs vlak bij elkaar staan kun je een twin tuner als de Pace Puma overwegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

een tv in de huiskamer en de andere in de slaapkamer boven

 

is volgens jou de goedkoopste oplossing om twee tuners te kopen? en moet ik dan nog ergens op letten? en als ik alles in een wil hebben kom ik oa op de pace puma zijn er nog meer die het in een hebben waarvan jij zegt dat ze goed zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

indien je op 2 verschillende plaatsen naar verschillende zenders wil kijken dan moet je op elke plaats 1 ontvanger staan hebben lijkt mij.

En eigenlijk is jouw vraag van welke schotel je moet kopen een beetje verkeerd gesteld: met een schotel heb je alleen een deel van het buitengedeelte! Je hebt nog tal van mogelijkheden qua lnb's (ontvangstkoppen) en receivers!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is een beetje een onmogelijke vraag gezien er zoveel merken bestaan en per merk zoveel verschillende types... Ik ben tevreden over mijn humax maar tientallen anderen gaan hun merk beter vinden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja oke dat is zo maar kan iemand gewoon een aantal merken en types opnoemen van recievers waarbij ik beneden en boven tv kan kijken op verschillende zenders

 

ook werd er genoemd om twee recievers te kopen omdat dat goedkoper zou zijn met zo,n goedkopere reciever moet ik dan nog ergens op letten bij de aanschaf?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pace Puma is de enige waar je kan boven en onder kijken naar twee verschillende zenders.

 

Citaat overgenomen uit een winkelsite.

 

 

Citaat:
Voorzien van het Mediaguard/Seca systeem en ingebouwde kaartlezer is deze ontvanger uitermate geschikt voor de ontvangst van o.a. het Nederlandse Canal Digitaal pakket.

Wat de ontvanger echt uniek maakt is zijn twin tuner. Hiermee kunt u twee kanalen tegelijk bekijken middels een smartcard. Ideaal dus om te gebruiken voor de eventuele tweede TV in huis of voor het opnemen van een ander programma dan het programma waar u op dat moment naar kijkt.

Ook is de Pace Puma voorzien van een digitale SP/DIF audio uigang voor optimale geluidskwalitiet in combinatie met PCM & AC-3 audio systemen.

De ingebouwde modulator zorgt ervoor dat u het satelliet TV signaal eenvoudig kunt verdelen naar andere tv's.

DM 7025,SKY Box,Visiosat Astra 1/2/HB en helaas een 110cm Visiosat met actuater in de schuur : :-(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je gewoon de Nederlandse zenders wilt zien moet je zoeken onder een seca ontvanger.

Als je later iets meer zou willen heb je een seca ontvanger met een ci slot nodig (bestaan die eigenlijk?)

In een seca ontvanger gaat een kaart van Canaal digitaal, deze heb je nodig om de Nederlandse zenders te zien,in jouw geval dus 2 een boven een beneden.

Neem je een ontvanger met een of 2 ci sloten dan heb je een module Aston 105 o.i.d nodig en de C+ digitaal kaart.

Grz Joop

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een dreambox zou met cardsharing het probleem van twee Canal Digitaal kaarten oplossen (heb je er nog maar een nodig). Ook heb je dan geen CAM nodig. Ook zijn er cardsplitters verkrijgbaar. En je kunt ook gewoon twee kaarten kopen.

 

Nadeel van de dreambox is, naast de prijs, dat je dan wel wat handig moet zijn met computers enzo om alle nodige informatie te verzamelen.

 

Als je toch alleen maar naar Hollanders gaat kijken, ben je prima uit met zo'n startsetje van de bouwmarkt. Je kunt de hele set kopen, en dan de LNB vervangen door een twin, en er nog een goedkoop tweede tunertje bij kopen.

 

Wil je wat meer kunnen zien (BBC bijvoorbeeld), dan ben je waarschijnlijk beter af met een CI ontvanger (zoals de Topfields enzo) of de al eerder genoemde dreambox.

 

Een ontvanger met PVR (harddisk dus) lijkt niet zo interessant - mijn video had ook meer stof dan banden gezien - maar sinds ik er een heb wil ik niet anders meer. Nooit meer reclame!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...