Ga naar inhoud

Frontprocessor downgrade?? 105 naar 104

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

All

Ik heb een image erop gehad die mijn frontprocessor heeft geupgrade naar FP105. (te zien bij menu, info, dreaminfo ozoiets).

Na die upgrade niets dan elende (vreemde problemen).

Ik wil dolgraag terug naar FP104, maar hoe doe ik zoiets??

grtz

pheno

Geplaatst:

ik dacht (maar weet t niet zeker) dat fp downgraden niet mogelijk was.

misschien dat je je problemen kunt voorleggen zodat we daarmee wat kunnen.

GREETZZ.HOBSAT
--------------------
oost west, mij best.
Xtrend ET8000 3x DVB-C

Geplaatst:

Hetzelfde hier allemaal problemen ga ervan uit dat dream multimedia er snel iets aan gaat doen. Zoaals ik heb gelezen heeft niet elke box problemen met de upgrade hoop dat het probleem bekend is bij dream multimedia.

Sijberman.

Greetz,

Sijberman.

Geplaatst:

Het probleem is vastlopen. Heb in totaal 4 dreamboxen en 1 daarvan is FP105, niets dan gezeik.

Images en instellingen zijn identiek (backup flash van de ene in de andere).

Mooi ruk, als je dat niet kan downgraden.

;-(

*goed sjago is*

Geplaatst:
Citaat:
Het probleem is vastlopen. Heb in totaal 4 dreamboxen en 1 daarvan is FP105, niets dan gezeik.
Images en instellingen zijn identiek (backup flash van de ene in de andere).

Mooi ruk, als je dat niet kan downgraden.

;-(

*goed sjago is*

Vandaar de problemen: als je een backup maakt voor een andere DB heb je waarschijnlijk geen flash-erase gedaan. Want dan heeft een backup plaatsen geen zin.
Overgaan op een 1.09 image gaat vaak beter als je er eerst serieel een erase-image in zet. Vergeet dan ook de flash-erase niet na het plaatsen van de gewone image.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Geplaatst:

Prachtig antwoord hoor.

Ben al 2 dagen en nachten in de weer met serial erase.img's, flash erases, allerei soorten images, allerlei soorten backups, alles alles.

Maakt niet uit hoor

Bij mij werkt namelijk toch nooit iets.

Hoerenzooi allemaal.

Geplaatst:
Citaat:

Bij mij werkt namelijk toch nooit iets.

Hoerenzooi allemaal.

Zou het aan jou liggen?
Geintje, ik heb toch al zo`n 10 boxen voorzien van de Hydra Phoenix final, ze draaien allemaal perfect. Toch vreemd dat het bij jou niet wil.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Geplaatst:

Tja klerezooi niets werkt bij mij wil terug naar 1.04 als we nu eens de problemen te horen kregen , waren we al een stapje verder .....

hier ook al wat boxjes gehad maar no probs

1pm

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Geplaatst:

Probleem is al sinds FP 1.04, en ligt echt niet aan jouw.

Al een aantal boxen voorzien van nieuwe images en "gelukkig"mijn eigen box heeft problemen met de FP upgrade gehad.

Afwachten maar op DMM

Greetz.............René

Geplaatst:

het probleem is dat GBOX na enkele minuten MUUR en MUUR vast slaat onder mijn Rudream 109 van 10maart.

Is alleen nog maar met een kill -9 of reboot weg te krijgen, bij een emu reset blijft het hangende proces staan.

Gbox 1.31 1.35 1.35patched en 1.37 geprobeerd, maar

allemaal dezelfde symptonen.

Het gekke is dat ik dat met 2 boxen heb, een oude blauw display met FP104, een nieuwe met oranje FP105, maar

op nog 2 anderen die ik heb staan met FP104, is het totaal geen probleem.

Heb al vanalles geprobeerd, serial erase.img, eerst officiele dm, dan 109 etc etc.

Vanalles. Helaas tot op heden gewoon GEEN effect ;-/

Geplaatst:

Ehm... ik heb geen problemen en ook geen gbox trouwens... Maar 't lijkt me sterk dat de FP invloed heeft op gbox of welk programma dan ook op je Dreambox. Nog erger, de software van de FP draait zelfs op een andere processor.

Nou ja, ik kan 't verder ook niet verklaren zo snel, maar misschien moet je 't toch ergens anders zoeken dan in de FP. Draaien al je boxen op dezelfde image? Misschien maakt dat 't verschil of-ie vast loopt of niet.

Geplaatst:

Alle 4 dezelfde image, 2 doen het wel, 2 doen dus vreemd ;-/

Geplaatst:

Ik heb in ieder geval een probleem met het opstarten van box deze wil niet aan met de afstandbediening, als je hem helemaal uit zet. Maar dit probleem is bekend heb ik al veel over gelezen dat meer mensen dit hebben. Zoals ik lees op het forum draaien er ook geen games meer op de 105 of dit waar is weet ik niet heb het niet getest. Tja Verder zie ik geen voordelen van het updaten van de frontprcessor dus waarom updaten? (had ik het geweten had ik het ook niet gedaan) Mogelijk omdat de 7000 niet meer in productie en de 7020 en 7000 nu gelijk zijn. Maar ja wat heb je dan aan meer flash geheugen in de 7020, als de img toch nooit in het flash geheugen van de 7000 zal passen, als je de img zou willen uitbreiden. Ik had liever de 7000 en 7020 apart gezien, nu is het ook geen uitdaging om de 7020 te kopen.

Sijberman.

Greetz,

Sijberman.

Geplaatst:
Citaat:
Ik heb in ieder geval een probleem met het opstarten van box deze wil niet aan met de afstandbediening, als je hem helemaal uit zet.

Sijberman.

Doe maar een erase firmw. erin en dan opnieuw proggen. Ik heb dit verschijnsel al eens vaker gehad als ik van HYDRA naar RUdream terug ging.

Een beetje van mezelf en een beetje van jullie....

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen