Ga naar inhoud


lan card -linux


dark-angel-djin

Aanbevolen berichten


Heb Ubuntu geinstalleerd: hardwareherkenning was uit de kunst. Of jouw kaartje ook herkend wordt weet ik niet, mijn draadloze verbinding werkte meteen.

 

Groet

 

Marcel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn heel veel soorten LAN kaarten die Asus op de markt heeft gebracht.

Ook zijn er bijzonder veel drivers maar is allemaal niet zo simpel.

 

Kijk eens op:

 

Seattle Wireless Hardware overview

 

Dit is een lijst van kaarten die er bestaan (wellicht niet kompleet), bij client kaarten staat er ook vaak bij welke driver en/of chipset er mee werkt. Als je dat kan vinden bin je al een heel eind, dat weet je vaak al of de kaart het uberhaubt doet onder linux.

Telepathy is very nice, but in this age of telecommunication, computers are much more efficient.

 

Linux+VDR @ AMD64, PLi + Dreambox 7000, 2x Mutant 200s, Mvision HD300N (all CCCam), test: Linux MythTV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het een PCMCIA kaart is, kan je ook even op de console/terminal het volgende instypen

 

> cardctl ident

 

(misschien als root)

 

 

Dan weet je om welke hardware het gaat (manfid).

Telepathy is very nice, but in this age of telecommunication, computers are much more efficient.

 

Linux+VDR @ AMD64, PLi + Dreambox 7000, 2x Mutant 200s, Mvision HD300N (all CCCam), test: Linux MythTV

Link naar reactie
Delen op andere sites

In mijn herinnering gebruikt die de Prism chipset. Maar ik weet dat ergens in die serie ze de chipset hebben gewijzigd in atheros als ik me niet vergis. Is het zo'n ding met een uitklapbaar/draaibaar antennetje van circa 4 cm lang?

 

Kan je kijken of je meer output krijgt met het commando:

 

cardctl ident

 

en die hier posten?

 

(misschien moet je er root voor zijn, probeer dan

 

om root te worden:

su [enter]

 

of

sudo su [enter]

 

(in beide gevallen zal een password worden gevraagd)

 

en vervolgens dat commando.

 

 

 

Succes

Telepathy is very nice, but in this age of telecommunication, computers are much more efficient.

 

Linux+VDR @ AMD64, PLi + Dreambox 7000, 2x Mutant 200s, Mvision HD300N (all CCCam), test: Linux MythTV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Correctie:

 

Zeer waarschijnlijk zit er een Broadcom chipset op deze kaart. Omdat broadcom geen inzage wil geven in hun technische documenten en verder zelf ook geen driver ontwikkeld voor het linux platform (voor hun WiFi chipset), bestaat er geen driver voor linux voor deze kaart.

 

Probeer een kaart met de Prism 2.5 chipset te bemachtigen, die werken wel onder linux. Het is verstandig voor aanschaf dit even te verifieren. (ook sommige andere chipsets werken)

Telepathy is very nice, but in this age of telecommunication, computers are much more efficient.

 

Linux+VDR @ AMD64, PLi + Dreambox 7000, 2x Mutant 200s, Mvision HD300N (all CCCam), test: Linux MythTV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
In mijn herinnering gebruikt die de Prism chipset. Maar ik weet dat ergens in die serie ze de chipset hebben gewijzigd in atheros als ik me niet vergis. Is het zo'n ding met een uitklapbaar/draaibaar antennetje van circa 4 cm lang?

Kan je kijken of je meer output krijgt met het commando:

cardctl ident

en die hier posten?

(misschien moet je er root voor zijn, probeer dan

om root te worden:
su [enter]

of
sudo su [enter]

(in beide gevallen zal een password worden gevraagd)

en vervolgens dat commando.



Succes


command cardctl niet bekend ook niet als [ Super User ]
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je hier al eens gekeken?

 

Mischien dat je kaart er niet bij staat maar heel veel van die kaarten gebruiken de zelfde chips.

http://www.linux-wlan.org/

 

Het is soms niet altijd even simpel om een driver te vinden maar je kan soms de chipset terug vinden door in de boot log "/var/log/messages" van je systeem te kijken of hij soms een kaart vind maar geen drivers.

Of je kunt eens kijken in de directory /proc/bus/pcmcia of /proc/bus/pci , daar zou een file kunnen staan waar de informatie in staat over de chipset.

 

groetjes,

freetv.

Hornet receiver aan Kathrein CAS90 op Moteck SG2100 te hangen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...