Ga naar inhoud


tty springen met putty


Gast

Aanbevolen berichten

nou mijn linuxbox eindelijk stabiel draait, ben ik eidelijk zover dat ik het klavier en de monitor eraf gesloopt heb, en dus de box met putty wil gaan beheren.

 

stuit ik me daar op een fundementeel probleem: kan ik niet naar tty2 met het algemene commando alt+f2.

 

ik ben vervolgens minstens 3 uur aan het lezen en prutsen geweest, maar kan nergens hierover iets vinden.

ik neem dan ook aan dat het of niet mogelijk is met putty, of dat ik iets kleins over het hoofd gezien heb ??

 

kan iemand me uit de brand helpen hiermee ?

 

groet

kamaradski

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je met putty inlogt op de machine, dan log je helemaal niet op een tty in maar op een pts. Niet dat er veel verschil is, maar in indergeval, je logt dus op 1 zo'n ding in. Als je meerdere sessie wilt, moet je meerdere keer putty starten en verbinding maken. Je zou dan bv. met alt-tab kunnen switchen...

Telepathy is very nice, but in this age of telecommunication, computers are much more efficient.

 

Linux+VDR @ AMD64, PLi + Dreambox 7000, 2x Mutant 200s, Mvision HD300N (all CCCam), test: Linux MythTV

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoihoi

 

ik kom er dus net achter dat ik vanacht de vraag niet echt duidelijk gesteld heb (wederom).

 

ik bedoel eigenlijk dat mijn freesco-router meerdere consoles open heeft staan (desktops zeg maar)

waarvan de 3de (alt-f3) gebruikt wordt om debug berichten te displayen.

 

hierop zou ik graag willen inloggen, maar met ssh lukt dat dus niet.

 

groet

kamaradski

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk worden deze debug messages ook naar een bestand weggeschreven.

 

Kijk eens in /var/log

 

mv de laatste 50 regels van syslog geef je zo weer:

 

tail -n 50 /var/log/syslog

 

Het kan ook zijn dat het een en ander in de kernel logger is weggeschreven,

die kan je met het commando `dmesg` direct lezen.

 

Het hangt een beetje van de distributie af hoe het een en ander geregeld is, bovendien is alles altijd te wijzigen.

 

Echter een tty hijacken, zoals jij wilt, is niet mogelijk bij mijn weten.

Telepathy is very nice, but in this age of telecommunication, computers are much more efficient.

 

Linux+VDR @ AMD64, PLi + Dreambox 7000, 2x Mutant 200s, Mvision HD300N (all CCCam), test: Linux MythTV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het niet lukt, kijk eens naar het proggie "screen" daarmee kun je een virtuele console draaien en vanaf elke gewenste sessie er weer naar connecten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...