OKA Geplaatst: 14 april 2005 Geplaatst: 14 april 2005 Ik heb al denk ik alle onderwerpen met Samba, NFS en CIFS doorgenomen, maar ik kom er niet uit. Ik wil op via mijn DMM7000 bestanden van mijn DMM500 (/var/tmp) benaderen. Wat heb ik hiervoor precies nodig. Op mijn DMM500 heb ik Samba draaien, en probeer via mijn DMM7000 een NFS-mount te maken, maar dit lukt niet. Ik krijg meldingen als: Code: mount -t nfs -o rw,nolock 192.168.2.52:/tmp /var/mnt/dmm500mount: RPC: Unable to receive; errno = Connection refusedmount: nfsmount failed: Bad file descriptormount: Mounting 192.168.2.52:/tmp on /var/mnt/dmm500 failed: Invalid argument~ > Wat doe ik fout? Lukt het überhaupt met Samba en NFS niet?
OKA Geplaatst: 14 april 2005 Auteur Geplaatst: 14 april 2005 Ik zie nu ook dat de hostname van mijn DMM500 "dhcppc2" is geworden. In /tmp/smb.log zie ik het volgende staan: Code: Get_Hostbyname: Unknown host dhcppc2.Get_Hostbyname: Unknown host dhcppc2.Get_Hostbyname: Unknown host dhcppc2.Get_Hostbyname: Unknown host dhcppc2.Get_Hostbyname: Unknown host dhcppc2.Get_Hostbyname: Unknown host dhcppc2.Get_Hostbyname: Unknown host dhcppc2.Get_Hostbyname: Unknown host dhcppc2. Als ik via telnet het commando hostname invoer krijg ik ook "dhcppc2" te zien. Maar kijk ik naar /var/etc/hostname dat staat hier gewoon "dreambox". Op dezelfde manier heeft mijn DMM7000 ook een rare hostname. Ik gebruik op beide boxen de laatste van Gemini. Wel heb ik sinds gisteren een nieuwe modem/router.
Barabas Geplaatst: 14 april 2005 Geplaatst: 14 april 2005 Citaat: Ik heb al denk ik alle onderwerpen met Samba, NFS en CIFS doorgenomen, maar ik kom er niet uit.Ik wil op via mijn DMM7000 bestanden van mijn DMM500 (/var/tmp) benaderen. Wat heb ik hiervoor precies nodig.Op mijn DMM500 heb ik Samba draaien, en probeer via mijn DMM7000 een NFS-mount te maken, maar dit lukt niet. Ik krijg meldingen als: Code: mount -t nfs -o rw,nolock 192.168.2.52:/tmp /var/mnt/dmm500mount: RPC: Unable to receive; errno = Connection refusedmount: nfsmount failed: Bad file descriptormount: Mounting 192.168.2.52:/tmp on /var/mnt/dmm500 failed: Invalid argument~ > Wat doe ik fout? Lukt het überhaupt met Samba en NFS niet? je deelt met Samba (cifs) en probeert met NFS te mounten. Dat zal erg lang gaan duren. Dat zeg ik... lezen!
OKA Geplaatst: 14 april 2005 Auteur Geplaatst: 14 april 2005 Citaat: je deelt met Samba (cifs) en probeert met NFS te mounten. Dat zal erg lang gaan duren. Dus ik moet dan op mijn DMM7000 CIFS hebben draaien en dan kan ik op de Samba-share van mijn DMM500 komen. Klopt dat?
Barabas Geplaatst: 14 april 2005 Geplaatst: 14 april 2005 Correct, delen met Samba, mounten met CIFS. Dat zeg ik... lezen!
Yo! Geplaatst: 14 april 2005 Geplaatst: 14 april 2005 Citaat: Correct, delen met Samba, mounten met CIFS. Helaas kun je met de CIFS van de Dreambox niet connecten met een samba server op een andere Dreambox... Als je twee Dreamboxen wilt verbinden (om bijvoorbeeld samen 1 harddisk te gebruiken) zul je een NFS server moeten gebruiken op de Dreambox. Groet, Yo! DM800 en DM8000. Visiosat bi-sat 13,19,23 en 28 via EPM 17/8 multiswitch.
OKA Geplaatst: 14 april 2005 Auteur Geplaatst: 14 april 2005 Citaat: Helaas kun je met de CIFS van de Dreambox niet connecten met een samba server op een andere Dreambox... Als je twee Dreamboxen wilt verbinden (om bijvoorbeeld samen 1 harddisk te gebruiken) zul je een NFS server moeten gebruiken op de Dreambox. Moet ik dan op beide boxen NFS hebben draaien? Is er ook iets bijzonders wat ingesteld moet worden?
OKA Geplaatst: 14 april 2005 Auteur Geplaatst: 14 april 2005 Ik heb een andere oplossing gevonden. Met het telnet-commando "wget" haal ik de bestanden (via ftp) op vanaf de dmm500 en plaats ik ze in een dir in de dmm7000. Dit werkt perfect en doet precies wat ik wil.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen