Gast Geplaatst: 17 april 2005 Geplaatst: 17 april 2005 Dan toch maar even een vraagje. Ik ben bezig mijn draaibare schotel uit te richten (op Sirius als eerste) en ik heb volgens mijn satfinder wel een satelliet gevonden op de positie die het zou moeten zijn maar de signaalmeter op mijn DBR-S100NL2 blijft op 0% staan (satfinder is er tussenuit). De firmware is op dit moment van Spirit, versie 4.3. Als ik de kabel op mijn vaste schotel zet heb ik wel signaal. Komt dit omdat de settings per satelliet (Frequentie, LNB Lo, Polarisatie, Tone 22Khz, Symbolrate en FEC) moeten worden ingesteld? Ik heb ook geprobeerd om de tuner af te stemmen op een kanaal dat van Sirius af hoort te komen maar ik denk dat ik dan met de disecq a/b/c/d verkeerd zit.
spirit_rules Geplaatst: 17 april 2005 Geplaatst: 17 april 2005 Citaat: Als ik de kabel op mijn vaste schotel zet heb ik wel signaal. Komt dit omdat de settings per satelliet (Frequentie, LNB Lo, Polarisatie, Tone 22Khz, Symbolrate en FEC) moeten worden ingesteld? Je hebt het antwoord al gegeven op de vraag [color:"blue"] Spirit_rules [/color] ------------------------------------------------- Open Firmwarmware Multi taal_171005_0430 Member van het Openfirmware Team
Gast Geplaatst: 17 april 2005 Geplaatst: 17 april 2005 Okeej, dan is mijn vermoeden en denkvermogen dus toch op peil... Maar waar kan ik voor de verschillende satellieten deze settings vinden? De settingslijst van Roymar is toch voor niet-draaibaar maar voor multi-LNB? Update draaibaar zelf: Met mijn rotor op 0 heb ik waarschijnlijk Eutelsat i.p.v. Sirius want Astra 1 heb ik op ongeveer 21 oost...
spirit_rules Geplaatst: 17 april 2005 Geplaatst: 17 april 2005 De settinglijst die bij Euromuis FW staat is voor draaibaar geschikt... Waar je rekening mee moet houden is dat de positie in je kanalenlijst ook overeen moet komen met de positie van je sat motor.. Dit vindt je ook in de settinglijst.. Om makkelijk uit te richten Dus signaal uitslag meter in het Menu 4 kan je deze instellingen gebruiken : voor astra freq 11778 lnb 10600 pol vert 22Hz aan symb 27500 fec 3/4 Satelliet Hotbird LNB B Band KU Frequentie 12072 LNB LO Freq 10700 Polarisatie Horizontal Tone 22KHz Aan Symbolrate 27500 Fec 3/4 Satelliet: Sirius Band: KU Frequentie: 12054 LNB L.O.: 10600 Polarisatie:Vertikaal Tone 22KHZ: Aan Symbolrate: 27500 FEC: 3/4 Satelliet: Thor Band: KU Frequentie: 11247 LNB L.O.: 9750 Polaresatie:Vertikaal Tone 22KHz: Aan Symbolrate: 24500 FEC: 7/8 Satelliet : ASTRA2 Band : KU Frequentie : 12090 LNB LO Freq: 10600 Polarisatie: Vertikaal Tone 22KHz : Aan Symbolrate : 27500 Fec. : 2/3 Satelliet : Hispasat (30W) Band : KU Frequentie : 12092 LNB LO Freq: 10600 Polarisatie: Vertikaal Tone 22KHz : Aan Symbolrate : 18056 Fec. : 3/4 Bij uitrichten moet je schotel op de Sirius staan. Voor de overige satelieten er inzetten gebruik je Menu, 4 om ze vast te leggen.. Als je een gewone settinglijst gebruikt voor autodraaien zal je moter dol worden.. Dus zorg ervoor dat je lijst overheen komt met sat. positie in de fw en set.lijst Succes [color:"blue"] Spirit_rules [/color] ------------------------------------------------- Open Firmwarmware Multi taal_171005_0430 Member van het Openfirmware Team
Gast Geplaatst: 17 april 2005 Geplaatst: 17 april 2005 Dank je Spirit! Dit was inderdaad het lijstje wat ik nodig had. Heb inmiddels beeld op Astra 1 (positie opgeslagen op nr 1 zoals in het lijstje bij de Euromuis FW) en Hotbird (opgeslagen op 2). Maar zoals ik al schreef heb ik waarschijnlijk niet het ultieme zuiden (zonder kompas gedaan en omdat de zon niet scheen aan de hand van een uitdraai van Gorbtrack, thanks Berry!!!) als nulpunt dus het invoeren van de satelliet posities zal nog een keertje moeten denk ik. Hopelijk snel weer verder, misschien toch maar een simpel kompasje kopen dus. Btw, ik heb een stuk of 6 sat posities op de baan van mijn rotor volgens het findertje.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen