Gast Geplaatst: 20 april 2005 Geplaatst: 20 april 2005 Nu de Dreambox 7000 nog te krijgen is bij de handelaars, zit ik met de vraag: zou ik een 7020 of een 7000 kopen. Niet qua prijs, maar vooral qua functionaliteiten. Ik weet wel dat de 7020 meer RAM enz. heeft, maar is dat eigenlijk nodig? En zal de 7000 niet altijd beter gesupporteerd blijven qua 3rd party images enz. Of is dat nu al gelijk aan de 7020? Bedankt
Gast Geplaatst: 20 april 2005 Geplaatst: 20 april 2005 het ligt eraan wat je wil. De 7000 is een prima box, die erg goed werkt. Nadeel is alleen dat je problemen met je voeding kan krijgen, hij is niet zo sterk en bij het opspinnen van een disk kan het gebeuren dat hij hangt. Nu zijn er al handleidingen om dit aan te passen dus je kunt er om heen werken. Ik heb een 7020 en mijn rede was: Betere voeding, meer flash (je hebt niet meer wanneer je een image er in zet dat je flash gelijk vol is. Je kan nu gewoon al je plugins en keys en cams er in zetten zonder probleem) Bij de 7000 zal je een deel van je image op USB of HDD moeten zetten. Het probleem dat er voor de 7020 nog niet zoveel images zijn is denk ik tijdelijk. Daarbij moet ik ook zeggen dat de meeste 7000 images met een multiboot tool gewoon op je 7020 werken. Het komt er dus op neer dat het er om gaat wat je met je box wil doen. Beide hebben denk ik nog een lange toekomst voor zich.
Bigfoot Geplaatst: 20 april 2005 Geplaatst: 20 april 2005 Ik zou voor de 7020 gaan. En je hebt maar 1 goed image nodig. Emu's zijn gewoon uitwisselbaar. Plugins moeten door de makers wel apart gecompileerd worden voor de 7020 maar dat zal een tijdelijke issue zijn.
unison Geplaatst: 20 april 2005 Geplaatst: 20 april 2005 Eigenlijk hoef je jezelf maar een vraag te stellen. Waarom heeft Dream een geupdate versie van de 7000 series uitgebracht???? Dat hebben ze dus niet voor niets gedaan, daar is veel geld mee gemoeid. Of zou het alleen maar een marketing gebeuren zijn, ik denk van niet. Mijn advies ga voor de 7020. DM8O0 - WF T90 DM600 - WF T90 DM7025 DVBS/DVBC - WF T90 DM500 - WF T90 en draaibaar op de caravan
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen