Ga naar inhoud

Oude dreambox gebruiker heeft hulp nodig..

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Aloha,

Ik ben van plan over te stappen van een dreambox naar een Topfield.

Heb zoveel problemen gehad met de dreambox hobbydoos dat ik weer terug wil naar een stabiele ontvanger die het gewoon altijd doet. Wat kunnen jullie mij adviseren. Ik twijfel tussen de 4 en de 5000. En volgens mij heb ik er een Cam voor nodig ?? Ik heb een originele canal+ kaart en wil die graag blijven gebruiken. Nou kon ik deze op de dreambox zonder cam gebruiken. Dat hele cam gebeuren is mij een beetje een raadsel.

Wie kan mij op weg helpen ?

Alvast bedankt,

Jeroen

Geplaatst:

Als je nog een beetje wil hobbieen en meer zien dan met alleen de kaart, dan is de X-cam een aanrader, goedkoop, gaat veel mee open, werkt met de Canal digital kaart en is stabiel.

De Matrix Reloaded bijvoorbeeld geeft veel freezes.

Als je een cam zoekt die alleen je Canal Digital kaart hoeft aan te kunnen, dan is een (tweedehands)Aston 1.05 een fijne stabiele.

Wat je ontvanger keus betreft, dat ligt ook aan wat je wilt, de TF4000PVR doet 1 kanaal opnemen terwijl je een tweede kijkt, de TF5000PVR kan er 2 opnemen terwijl je een derde kijkt, kan mp3 , heeft USB voor het overzetten van films, kan mediahighway epg maar is een stuk duurder.

Als je in de prijsklasse van de TF5000PVR zoekt, bekijk de nieuwe Echostar 5020-PVR dan ook eens.Die kan op de mediahighway epg na alles wat de TF5000PVR kan en kan 4 kanalen tegelijk opnemen.

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Geplaatst:

Bedankt voor je reactie !

Als ik het goed begrijp heb ik bij een 4000 een dual lnb nodig om volledig te kunnen opnemen tijdens kijken ? I

Groet,

Jeroen

Geplaatst:

Je hebt een twin-lnb nodig als je een zender van een andere transponder wilt kunnen bekijken terwijl je aan het opnemen bent.

Dat geldt dus voor alle twin-tuner modellen, niet alleen voor de TF4000PVR.

Succes met je keuze en laat hier tzt even weten wat je gekocht hebt.

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Geplaatst:

Ik ben een Topfield 5000 Pvr gebruiker en ben daar heel tevreden over.

Om 't één en 't ander open te krijgen gebruik ik een Dragon Cam.

Deze is heel stabiel in mijn Topfield en als er een update moet gebeuren is het Dragon - Team altijd bij de eerste om deze uit te brengen.

Voor mijn originele Canal+ kaart heb ik een Matrix Revolutions met Ucas 3.x er op. Deze is stabiel en ik krijg altijd de updates zonder problemen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen