Gast Geplaatst: 23 april 2005 Geplaatst: 23 april 2005 Hi, Ik heb 2 dreamboxen 7000S, en een debian server voor NFS. Is het op een of andere manier mogelijk om de twee boxen naar de zelfde dir te mounten als /hdd zodat ze dus allebei dezelfde inhoud hebben in FILEMODE en ook allebei dezelfde recordings.epl gebruiken? Of wordt deze dan overschreven en staan de oude recordings er dan niet meer in? Wie heeft er tips? ><fade
Gast Geplaatst: 23 april 2005 Geplaatst: 23 april 2005 Waarom probeer je het niet gewoon. Ik weet bijna zeker dat het moet werken, hoewel je mischien wel moet letten op file locking e.d. zie ook # man mount
Urkel Geplaatst: 23 april 2005 Geplaatst: 23 april 2005 Ik heb ook 2x DM7000 en een Linux share. Echter ik maak mij helemaal niet druk om de recordings.epl. Mijn DB's kijken naar de bestandsnamen in de share. De recordings.epl negeer ik als ik een opname wil afspelen. Urk 3xDM800 1xVisiosat Bigsat met 2x Inverto quad lnb's en 2x Alps quad lnb's 1xEdubuntu server met 500GB voor o.a. de 3 DM's
rene@db Geplaatst: 23 april 2005 Geplaatst: 23 april 2005 Hoi, Had zelfde probleem maar dan met een 7000 en 500. Beide mounten zelfde direcory en recordings.epl. Ik draai nu om de 5 minuten een perl script die op basis van de inhoud een nieuwe recordings.epl bouwt. Wanneer deze is gewijzigd t.o.v. de vorige, laat ik de 500 en 7000 de recordings.epl automatisch reloaden. Hierbij het script wat ik gebruik: #!/usr/bin/perl -w use strict; # movie directories op fileserver my @FS_MOVIE_DIRS; $FS_MOVIE_DIRS[0]= "/dreambox/movie"; $FS_MOVIE_DIRS[1]= "/savedmovies"; # movie direcories op dreamboxen. Eerste entry moet verwijzen naar locatie recordings.epl! my @DB_MOVIE_DIRS; # direcory waar films worden opgenomen. $DB_MOVIE_DIRS[0]= "/hdd/movies"; # extra directory met te bewaren films. $DB_MOVIE_DIRS[1]= "/hdd/savedmovies"; # dreambox ip adressen my @DB_IP; $DB_IP[0]= "192.168.1.5"; $DB_IP[1]= "192.168.1.6"; my @movies; foreach my $fs_movie_dir (@FS_MOVIE_DIRS) { my $db_movie_dir= shift @DB_MOVIE_DIRS; opendir(DIR,$fs_movie_dir) or die "Can't opendir '$fs_movie_dir': $!"; push(@movies,sort { $a->[2] <=> $b->[2] } map { [$_,$db_movie_dir,(stat "$fs_movie_dir/$_")[10]]} grep { /\.ts$/ } readdir(DIR)); close DIR; } # sorteer movies op opname tijstip, oudste vooraan... my @files= sort { $a->[2] <=> $b->[2] } @movies; my $recordings= ''; $recordings= "#NAME Recorded Movies\n"; foreach my $f ( @files) { my ($file,$path,$mtime)= @{$f}; $recordings.= entry("$path/$file"); } my $old_recordings= ''; if (open(REC,"<$FS_MOVIE_DIRS[0]/recordings.epl")) { while(<REC>){ $old_recordings.= $_; } close REC; } if ( $old_recordings ne $recordings ) { open(REC,">$FS_MOVIE_DIRS[0]/recordings.epl") or die "Can't create '$FS_MOVIE_DIRS[0]/recordings.epl: $!"; print REC $recordings; close REC; foreach my $ip (@DB_IP) { system "wget -q -O /dev/null http://$ip/cgi-bin/reloadRecordings"; system "wget -q -O /dev/null http://$ip/cgi-bin/reloadRecordings"; } } exit(0); sub entry { my $file= shift; my $name= $1 if $file =~ /(.*)\.ts$/; my @parts= split / - /, $name; return <<EOF; #SERVICE: 1:0:1:0:0:0:000000:0:0:0:$file #DESCRIPTION: $parts[1] #TYPE 16385 $file EOF } dm7000, dm500hd, vdr, ubuntu 10.04 server (samba, dns, http, mailserver)
bartbnl Geplaatst: 24 april 2005 Geplaatst: 24 april 2005 Zonder meer zal het denk ik niet goed gaan: beide dreamboxen houden in geheugen een kopie bij van wat er in recordings.epl staat. Als dat bestand dan op de hdd veranderd (omdat de andere dreambox met een opname begint) "ziet" die dreambox dat niet. Daarvoor moet dan een "wget -q -O /dev/null http://$ip/cgi-bin/reloadRecordings" gedaan worden. Wat je dus evt zou kunnen doen in plaats van elke 5 minuten het hele bestand opnieuw op te bouwen, alleen even voor beide dreamboxen die reloadRecordings doen. Dan gaat het alleen nog fout als je op beide dreamboxen een opname start binnen 5 minuten na elkaar.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen