Ga naar inhoud


Skystar 2 + Dreambox signaal probleem


Gast

Aanbevolen berichten

Eigenaardig probleem,de skystar2 is aangesloten via de loop op de dreambox,wanneer ik de skystar2 software opstart(progdvb,dvbviewer) en een kanaal ontvang , start ik de dreambox op en dan verdwijnt het signaal op de skystar, wanneer de skystar aanstaat heb ik ook geen signaal meer op de tranponders op de dreambox,precies dat alles wordt kortgesloten.

Kan ik misschien maar met 1 ontvanger tegelijk werken?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat je met maar 1 ontvanger tegelijk kan kijken klopt (min of meer). Het probleem zit hem in de aansturing van de LNB (de echte ontvanger bij de schotel). Deze wordt d.m.v. bepaalde signalen ingesteld, zoals polariteit (horizontaal of verticaal) en de band. Indien de twee ontvangers op dezelfde transponder (frequentie) staan ingesteld kan kunnen ze tegelijkertijd kijken. Indien dit niet het geval is, dan moeten de polariteit en band van de transponders overeenkomen. Indien deze niet overeenkomen dan kan maar met een ontvanger gekeken worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ook een Dreambox gehad de 5620S als de dreambox aanstaat kon ik niet kijken met mijn ss2 kaart.Dreambox ging ook raar doen.

Voorzover ik weet en mij vertelt is kun je of alleen met de dreambox kijken of met je ss2 kaart. Met de Humax geen probleem.

Momenteel alleen DVB-T stick

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Mama

 

Er is nog een probleem wat je over het hoofd ziet , en dat is dat de dreambox als hij aan staat de uitgang voor de LNB aan sluiting behoorlijk dempt.

 

Bij mij is het zo dat het signaal angeveer 20 - 30% minder wordt, op de skystar 2, als ik de dreambox aanschakel. Er zijn ook mensen die precies het zelvden hebben als jij dat het signaal zoveel gedempt wordt dat je op de Skystar 2 niks meer kan ontvangen.

 

Bij mij is het zo dat de transponders die boven de 90 % zitten met de skystar geen probleem geven. Als dit bij jou niet het geval is, zijn de dreamboxen wel degelijk verschillend. Heb net even gezocht maar kan het nioet meer terug vinden maar hier is meer overgesproken.

 

AmigoB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het volgende,

Ik heb Dreambox doorgelust naar ss2 kaart.

Op de computer draai ik ook het ss2Diseqc programma.

Deze heb ik apart op mijn buroblad geplaatst.

 

Wil ik dreambox kijken zet ik in het SS2Diseqc programma de lnb op off (dan heb ik beeld op de Dreambox. (dit kan ook standaard altijd uit staan)

Wil ik Skystar kijken, dan zet ik de lnb optie weer aan..

Meestal staat dan wel de Dreambox op standby.

 

Deze configuratie werkt toppie hier.

 

Staat de comuter uit dan is er altijd beeld op de Dreambox wat overdag handig is i.v.m. kaart update. en ook op de Dreambox en Skystar werkt de motor besturing vlekkenloos.

Het aanzetten van de lnb optie kan ook overgeslagen worden in de software

de meeste skystar programmas zetten namelijk de lnb weer aan, zodat je meteen beeld hebt, als je dat programma opstart, uiteraard mist je gebruikt maakt van de SS2Diseqc.

 

 

MVG Lion

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...