Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Met dit kan je wel opnemen vanaf een telefoon, maar niet in een timer zetten. Dus echt start en stop met opnemen. Je hebt er alleen wel een server met PHP voor nodig (mag ook buiten je thuisnetwerk zijn).

Geplaatst:

toch jammer! hopen dat dit snel komt.. stel nou dat je je dreambox poort forward in je router/modem >> is dan wachtwoord aanpassing veilig genoeg of ..?

Geplaatst:

Lijkt me ook wel handig om een soort gelijk programma

te maken maar dan dat de timer via een emailtje te

programeren ofzo.. niet direct maar dan ook via een

andere pc in het netwerk..

iemand interesse?

Geplaatst:

Volgens mij is het niet echt heel ingewikkeld om een site temaken voor de timerecorder voor gsm of pda het enigste waar rekening mee gehouden moet worden dat er geen gebruik word gemaakt van frames... en sommige pda's kunnen geen java aan.

• 3 weken later...
Geplaatst:

Hoi,

Het lukt me niet om via mijn mobiele telefoon de Dreambox te bedienen als ik op de pc in de webinterface een wachtwoord heb ingesteld.

Ik heb in mijn router poort 80 open gezet.

Ik typ in op de telefoon: http://mijnipadres:80/wap

dan krijg ik de melding dat ik naam en wachtwoord op moet geven. Ik typ dan hetzelfde in als op mijn pc maar ik kom er niet op.

Als ik het wachtwoord uitschakel op de pc dan kom ik er met de telefoon wel op.

Moet je vanaf de telefoon een ander wachtwoord opgeven? En is het mogelijk de standaard wachtwoorden te wijzigen?

Verder kan ik via de wap interface via de epg opnemen maar het lukt me ook niet een timer toe te voegen. Ik krijg wel een lijst en ik kan cleanup en clear kiezen. wel kan ik zappen en dan terug naar epg en daar op record drukken. Dan wordt het huidige programma via de epg opgenomen. Op zich ook niet zo'n probleem. Maar er wordt hierboven gezecht dat het wel via de timer moet kunnen.

Wel jammer dat er geen meer mogelijkheden zijn door net als in de webinterface op de pc op record en stop te drukken..

Ik kan trouwens ook de pda interface benaderen maar dan zie ik maar een klein gedeelte en moet ik veel scrollen. Misschien zijn er dan wel meer mogelijkheden.

Zonder de toevoeging /wap of /pda zie ik een wit scherm en verder niets.

Is dat omdat mijn telefoon (met een XHTML browser) de grafische website niet aankan?

Op de pc werkt het dus wel zonder toevoeging en met /pda. maar als ik /wap intyp dan wil de pc wat gaan downloaden maar krijg ik verder niets te zien..

Ik gebruik trouwens de gemini 1.06 image. Hebben andere images misschien meer of andere mogelijkheden met de webinterface?

Met het Easyrecorder programma lukt het wel om te starten met opnemen en te stoppen. Alleen hetzelfde probleem weer met het wachtwoord.

Verder heb ik een vraag over de installatie.

Dit staat in het .php bestand:

Installation:

# - Fill in below the correct ip address. When you would like to use this script on

# the Internet or mobile phone, fill in your "internet_ip_address:8080". Dont forget

# to make Dreambox 80 available for the Internet on port 8080 (see your router manual).

# - Check the "list.txt" file for your favorite channels.

# - Put this file, "index.php" and "list.txt" on some Internet webserver.

Bij inside port moet ik 80 invoeren. Ik gebruikte voorheen bij outise port ook 80. Moet dit perse 8080 zijn of mag je daar ieder willekeurige poort invullen?

Als ik met easyrecorder zap dan wil mijn telefoon wat downloaden. Hij gaat wel naar de zender maar ik moet op de de telefoon op annuleren drukken om verder te kunnen.

Ik hoop dat iemand antwoord heeft op mijn vragen want ik vind het op afstand kunnen opnemen als ik onverwachts nog niet thuis ben een erg handige toevoeging aan de dreambox!

Twan

Geplaatst:

Ik heb het hier werken. Met de door mij zelf geschreven php scripts voor apache met php.

Kijk maar eens op deze site.

Is al een tijdje niet meer geupdate. Maar als je zelf een beetje thuis bent in php is dit een goede basis.

Zou kijken of ik binnenkort een veris eerop kan zetten die al in orde is.

1x Dreambox 7000 met externe harddisk

1x Dreambox 500

1x AZBox Premium HD

Draaibare schotel met Maximum Twin 0,3 db LNB

Gentoo Linux Server en nog andere computer zooi

Geplaatst:

Nou ik heb even gekeken en ziet er zo op het eerste gezicht goed uit.

Moet alleen apache en php op mijn Dreambox installeren.

Ik zie dat ze het weer hebben over poort 8080.

Moet je dan instellen als inside port 80 en outside 8080?

Ik had altijd bij beide 80. Weet iemand het verschil en wat je het beste kan doen?

Groetjes

Twan

Geplaatst:

weet iemand een oplossing voor mijn probleem met het wachtwoord?

Dan kan ik de poort open laten staan..

Het werkt nu wel met het standaard wachtwoord, maar waar kan ik dit wijzigen in wat anders?

Geplaatst:

Ik heb met telnet mijn wachtwoord gewijzigd.

Kan iemand nog even verklaren waarom poort 8080 bij outside port moet staan en niet 80 die ik bij inside heb ingevoerd?

Geplaatst:

Even uitleggen:

Poort 8080 op de dreambox werd gebruikt om apache op te draaien. Op de dreambox. Normaal draait die op poort 80, maar omdat daar de interne webserver van de dreambox op draait, kun je die niet gebruiken. Vandaar heb je dan poort 8080 nodig. Zolang je alleen de interne webserver van de dreambox gebruikt is poort 80 voldoende.

Dan even over het forwarden. Welke poort je outside gebruikt maakt niks uit. Als ie maar goed geforward wordt op je interne poort (80 voor interne webserver van de DB, poort 8080 voor apache op de dreambox).

Hou er wel rekening mee dat sommige mobiele tel. aanbieders wappen dicht zet op bepaalde poorten. Dus die kun je dan niet gebruiken.

Waarom jij :80 erachter moet typen is mij ook weer een raadsel, omdat een webbrowser standaard altijd op poort 80 gaat kijken. (behalve https verkeer, dat gaat dacht ik standaard naar poort 443). Zolang je van deze standaard af wil wijken, zul je het poort nummer erbij moeten vermelden. Anders is dat niet nodig.

1x Dreambox 7000 met externe harddisk

1x Dreambox 500

1x AZBox Premium HD

Draaibare schotel met Maximum Twin 0,3 db LNB

Gentoo Linux Server en nog andere computer zooi

Geplaatst:

ok dank je.

Momenteel gebruik ik nog geen apache. Ik maak alleen gebruik van de webinterface.

Maar wat is dan het beste om in te stellen in mijn router? Ik kan opgeven: inside IP/ inside port / outside IP / outside port

En wat moet ik dan typen om van buitenaf de dreambox te benaderen?

Ik heb nu inside port op 80 en outside port op 8080.

Ik type dan ook :8080 achter het IP.

Het werkt zo wel maar ik vraag me dus vooral na het bovenstaande af of het wel de beste oplossing is.

Verder heb ik het beveiligd met een wachtwoord. Op de pc is het mogelijk om een vinkje te plaatsen zodat je het niet meer hoeft in te geven bij een volgend bezoek. Is dit ook mogelijk met wap? Het wachtwoord dient als beveiliging voor anderen en wil ik er zeker op hebben. Maar met mijn telefoon zou hij eigenlijk meteen doorkunnen door zelf de gegevens in te vullen.

Is dit mogelijk?

Verder heb ik af en toe een probleem met de wap interface als ik de EPG wil bekijken (ook nodig om op te nemen). Hij kan de informatie dan niet lezen. Ik had het net constant. Het was opgelost door de dreambox opnieuw op te starten.

Nu maakt dat natuurlijk met testen niet uit maar je zal net zien dat het probleem zich ook voor doet als je van afstand iets wil opnemen...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen