koekjedebij Geplaatst: 1 mei 2005 Geplaatst: 1 mei 2005 Nu langzamerhand steeds meer zenders zwart gaan zal ook ik eraan moeten geloven en wellicht over moeten gaan op de aanschaf van een kaart. Mijn vraag is wat ik beter kan kiezen: een seca2 kaart of een irdeto2 kaart? Maakt het wat uit voor de dreambox welke kaart ik koop of maakt het voor de cams wat uit welke kaart ik kies? In mij geval zal het om een C+ set-top-box pakket gaan. Wat is beter? Misschien een domme vraag, maar ik heb gewoon geen idee.... NB: ik heb een diseqswitch op astra/hotbird. Alvast bedankt voor je antwoord, Mauce
Ðeninux Geplaatst: 1 mei 2005 Geplaatst: 1 mei 2005 met een seca kaart kan je mits je het abbo daarvoor hebt alle aangeboden kanalen zien. Met een irdeto 2 kaart is het aanbod minder omdat niet alle zenders irdeto ondersteunen. Ik zou dus een seca kaart nemen DM-7020-Vu Duo- Dm 800 --Iphone4 Jailbreak
Ome Merde Geplaatst: 1 mei 2005 Geplaatst: 1 mei 2005 seca2 kaart, geen twijfel over mogelijk. compatible met zo'n beetje elke emu en de mogelijkheid voor Nickelodeon (wordt niet gecodeerd in Irdeto2, alleen Seca2). merDe deze ruimte is te huur
Bigfoot Geplaatst: 1 juni 2005 Geplaatst: 1 juni 2005 Citaat: In mij geval zal het om een C+ set-top-box pakket gaan. In dat geval maakt het op dit moment niet uit. Maar je weet niet wat de toekomst brengt, seca-2 lijkt me zekerder.
Hemant Geplaatst: 1 juni 2005 Geplaatst: 1 juni 2005 Kun je ook een Seca2 en Irdeto2 kaart combineren in een dreambox. Ik heb nu een Humax en wil over naar een dreambox. En uiteindelijk een abo nemen voor Irdeto zenders en Seca2 zenders. Kan ik trwoeuns mijn StaB100 van mijn hummie koppelen en zonder af te stellen weer aan de dreambox hangen? ============================================= 2 x 800HD DVB-C Newnigma2 v3.2.2 CCCam 2.2.1 Debian with Mastera, SMARGO+ CCcam 2.1.4 =============================================
Bigfoot Geplaatst: 2 juni 2005 Geplaatst: 2 juni 2005 Alles van de verschillende CD pakketten wat in irdeto-2 wordt uitgezonden gaat ook in seca-2 (behalve dat HDTV kanaal/ pakket dacht ik). Dus lijkt me onzinnig om beide kaarten te gebruiken, maar het kan wel, er zijn 2 standaard kaartlezers (met optie voor meer)
Hemant Geplaatst: 3 juni 2005 Geplaatst: 3 juni 2005 @bigfoot, Dat geldt voor de meeste kanalen, maar Zee TV e.d. worden toch alleen in Irdeto2 uitgezonden en dus niet in Seca vandaar de vraag. Maar het kan dus, Top ============================================= 2 x 800HD DVB-C Newnigma2 v3.2.2 CCCam 2.2.1 Debian with Mastera, SMARGO+ CCcam 2.1.4 =============================================
hjm1 Geplaatst: 6 augustus 2005 Geplaatst: 6 augustus 2005 Is het nog steeds zo dat je beter een seca2 kaart kunt nemen dan een irdete2? Ik ben van plan om een set top box te nemen, is dat verstandig i.v.m. de emu's ? Nokia 9302 S /Humax-5400Z /Dreambox7000-s Rev.4 /Gemini image /Moteck SG2100a /Sagem Sportster 1.03 RC015
Ome Merde Geplaatst: 6 augustus 2005 Geplaatst: 6 augustus 2005 ja, gewoon de seca2 kaart nemen. weet je zeker dat het, zoals al staat omgeschreven, werkt met de meeste emu's merDe deze ruimte is te huur
Sonnic Geplaatst: 6 augustus 2005 Geplaatst: 6 augustus 2005 Hallo Ome Merde, Heb ook een Canal+ kaart, maar krijg heb niet zonder module (Magic Module)niet aan de gang. Gebruik laatste Mardini image. Kaart met chip naar beneden in onderste sleuf gestoken. Eerst andere EMU gekozen Heb via instellingen aantal dingen veranderd: Newcand. Conf: -EMU=yes -Prefer=No Cardserv CFG TCP_port=1 Emm-G=yes Emm-S=yes Emm-U=yes Special Features=yes Ben ik soms iets vergeten??? groetjes, Sonnic
Gast Geplaatst: 6 augustus 2005 Geplaatst: 6 augustus 2005 @sonnic, als je de cardserver port graag op 1 wil zetten, moet je newcamd dus ook naar deze poort laten connecten. Anders werkt het niet. Het is overigens niet verstandig een poort te kiezen die; -onder de 1000 zit (alleen toegestaan als root, en het is niet netjes daemons als root te draaien, als dit niet strict noodzakelijk is) -gereserveerd is (1 = tcpmux) De default config 10001 lijkt mij een betere keuze. Heb je ook meer kans dat newcamd, ook met default config, hem weet te vinden. Hm, dit is trouwens behoorlijk off-topic, maar ik heb m'n reactie al getypt, dus vooruit.
Sonnic Geplaatst: 6 augustus 2005 Geplaatst: 6 augustus 2005 @ Pieterg, ga het direct proberen. bedankt en groetjes, Sonnic
Sonnic Geplaatst: 7 augustus 2005 Geplaatst: 7 augustus 2005 @ PieterG, krijg hem wel via Hydra aan de praat, maar niet via Mardini. Instellingen hetzelfde gehouden zover ik het weet. groetjes, Sonnic
Gast Geplaatst: 7 augustus 2005 Geplaatst: 7 augustus 2005 Kijk eens met 'ps ax' of zowel cardsvr als newcamd wel draaien. Zo ja, controleer met 'netstat -nat' op welke poorten cardsrv luistert. Zo nee, probeer cardsrv / newcamd vanuit de shell te starten, en kijk naar eventuele foutmeldingen waarom ze niet willen starten. Als je 'strace' hebt op je dreambox (7020 iig wel), kan je cardsrv / newcamd met strace draaien ('strace cardsrv' / 'strace newcamd'), en kijken welke configfiles ze proberen te openen, en waar die horen te staan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen