Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ben van plan mijn Sammy (met bootloader 505) om te bouwen naar bootloader 501 zodat ik daarna de EMU erin kan zetten.

Kan ik het dmv Jtag interfase aan te passen ( zoals in het schema in bijlage)? Of moet ik persé op het mainboard solderen?

groeten

869231-Jtag.zip

Geplaatst:

hangt er vanaf of je een JTAG connector op je bord hebt zitten, resp of eea dmv lijm is afgedekt.

Geplaatst:

op mn bord heb ik geen JTAG connector zitten, maar gewoon aan het achterkant van de reciever. Hij is wel afgedekt dmv lijm.

groeten

Geplaatst:

Jaja precies, 2 mogelijkheiden;

solderen op onderkant van mainboard (kan is klein dat dat lukt, meestal zit daar ook lijm)

optie 2 is op de alternatieve aanknooppunten van de jtag (staat hier op het forum vaak genoeg besproken welke dat zijn, maar die zitten dus vlak achter de missende jtag connector)

Deze optie gaat vaak, maar ook niet altijd, kan me iets herrinneren over een member die dit wilde doen, maar ook daar zat lijm, dus dan gaat het ook niet!!

Trouwens, dat schema wat je erbij deed kan je alsnog gebruiken, dis namelijk gewoon de standaard jtag interface, deze verbind je dan doormiddel van 6 draden aan je mainboard en dan kan je hem flashen, dis eigenlijk dezelfde methode als je normaal gebruikt als je het schematje bouwt met alleen weerstanden, alleen een stuk veiliger, deze jtag heeft namelijk een stabiele 3.3v uitgang, als je het doed op de spanning van de printerpoort met een weerstand dan is ie ongeveer 3.3v, maar kan ook wel is een stuk hoger zijn, dan blaas je je proc van je board af en dan ben je het haasje...... Dus zou lekker die jtag bouwen en die 6 draden op je board solderen en je bent helemaal het heertje!!!!

(volgens mij is er ook al is eerder besproken welke 6 pins van de jtag interface moet gebruiken, de ground was geloof ik pin 2 4 6 8 en 10, maat dat zeg ik ff uit me hoofd en de rest weet ik ook zo niet meer, dus ff zoeken!!)

Succes

MP

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen