Ga naar inhoud

freezes TF400PVR +MM

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb al 3 jaar een TF4000PVR en heb altijd met plezier gekeken. Sinds een jaar zit al de zelfde funkaart in m'n Magic Module zonder update. Ik neem aan dat dit met de Irdeto 1 keys van CD is. Sinds 1,5 maand heb ik regelmatig problemen met freezes en blokvorming. Ik heb de originele CD kaart (zwart) in de MM gedaan, maar het probleem blijft hetzelfde. Ik twijfel heel erg of het een probleem van de CAM of van de Schotel-LNB is. BVN werkt perfect.

Omdat ik niet zo'n dakhaas ben om bij de schotel alles na te kijken en ik niet voor niets een nieuwe cam wil kopen, vraag ik jullie advies. Ik twijfel vanwege het volgende :

BVN is goed, dus ik verwacht geen probleem met schotel-lnb.

Opgenomen opnamen vertonen dezelfde problemen konstant bij hetzelfde punt. Hierdoor denk ik dat de CAM goed moet zijn

Please help

BVD

Arinka

Geplaatst:

De combinatie MM en Topfield is verre van optimaal en met name kan de MM niet goed omgaan met opnames. Misschien helpt het iets als je de timeshift uitzet. Zelf denk ik er inmiddels zwaar aan om een X-cam te kopen voor bij mijn 4000.

Het ligt dus denk ik aan de cam, probeer anders een andere Ci

Geplaatst:

Ik vind het zo vreemd dat ik ruim 2 jaar goed gedraaid heb en nu ineens problemen heb. Ik heb al geprobeerd met uitgeschakelde harddisk, echter geen verschil. Kan het iets te maken hebben met veranderingen bij CD en dat MM met Seca2 problemen geeft?

Bedankt

Arinka

Geplaatst:

Hier het zelfde probleem. Qua ontvangst is de groene balk zoiets van 90% (staat vast). De gele balk eronder laat ook iets van 94% zien. Echter deze balk valt af en toe weg. En dan krijg ik ook de blokvorming. Ook ik gebruik een MM met een originele C+ kaart. De schotel staat nog prima. Uitzetten van time-shifting helpt niet.

Geplaatst:

@ molentje

Als je gele balk af en toe verdwijnt, is dit echt een probleem met je ontvangst zelf. Controleer LNB, schotel, aansluitingen en evt. diseq motor.

Mijn probleem lijkt opgelost door penta 1.09 te vervangen voor Penta 1.11. Ik heb nog een versie 1.03 MM dus Penta 1.20 draait hierin niet. Heb gisteravond in ieder geval weer rustig kunnen kijken. Ik zou nog wel graag willen weten waarom na 2 jaar ik ineens problemen met Penta 1.09 krijg. Iemand een idee?

Bedankt

Arinka

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen