Ga naar inhoud

[DBOX-II] Sagem 1xintel in debug mode brengen

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik wil een Sagem dbox2 1xintel in debug mode brengen. Daarvoor dien in pin 16 met GND te verbinden. Ik heb een handleiding + foto van de situatie, alleen het is me onduidelijk wat nu precies pin 16 is. Is dit een rond puntje net onder de chip of één van de pennetjes die vastzitten aan de chip?

Als het één v/d pennetjes is wordt het wel priegelwerk ben ik bang....

De handleiding heb ik bijgevoegd.

Geplaatst:

Hoi,

het is zo'n rond puntje. Maak die een beetje schoon, met bijv. een scherp puntig mesje om evt. beschermingslak eraf te schrappen. daarna kun je goed contact maken.

Je kunt makkelijk zo'n "vuilniszak-sluitertje"van metaal met plastic eromheen gebruiken. Even aan beide uiteinden en stukje plastic eraf halen, dan heb je een mooi stevig metaal draadbrugje met de rest geisoleerd.

Dan moet het eigenlijk altijd wel lukken.

suc6,

Pekka

Geplaatst:
Citaat:
Hoi,

het is zo'n rond puntje. Maak die een beetje schoon, met bijv. een scherp puntig mesje om evt. beschermingslak eraf te schrappen. daarna kun je goed contact maken.
Je kunt makkelijk zo'n "vuilniszak-sluitertje"van metaal met plastic eromheen gebruiken. Even aan beide uiteinden en stukje plastic eraf halen, dan heb je een mooi stevig metaal draadbrugje met de rest geisoleerd.

suc6,
Pekka

Hoi bedankt voor je reactie.
Pin 16 is dus het ronde puntje? Heb je zelf op deze manier al eens een Sagem 1xintel in debug mode gekregen?
Wat gebruik jij meestal als aard-punt als je een vuilniszak-sluitertje gebruikt? Deze zijn nl. vrij kort over het algemeen.
Geplaatst:
Citaat:
Citaat:
Hoi,

suc6,
Pekka

Hoi bedankt voor je reactie.
Pin 16 is dus het ronde puntje? Heb je zelf op deze manier al eens een Sagem 1xintel in debug mode gekregen?
Wat gebruik jij meestal als aard-punt als je een vuilniszak-sluitertje gebruikt? Deze zijn nl. vrij kort over het algemeen.

Zo`n rond puntje heten via`s en een van deze is dan verbonden met pin16 van het ic.
Als je op het ic kijkt moet deze naar links wijzen(text rechtop) en beginnen te tellen aan de onderkant links van het ic.
en dan rond tellen.

Bijv zitten er 16 pootjes op het ic (8 aan elke kant) dan is het pootje tegenover pin1 pin 16.
Bij een QFP of PLCC (Pootjes helemaal rondom) staat ook wel aangegeven waar pin 1 begint en dan op dezelfde manier rondtellen.
Zorg wel dat je dus wel degelijk pin 16 hebt die je aan aarde gooit anders kan je ic gaan en ben je verder van huis.

Gr Cb1
Geplaatst:

Ik gebruik als aarde altijd het tunergedeelte! en die draadjes heb ik ook in een wat langere lengte, plm. 10 cm of zo.

suc6,

Pekka

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen