Ga naar inhoud

[Pioneer] Pioneer 1430 v4.5 firmware

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik heb een pioneer ontvanger met vs 4.5 fm. Nu laat ik dit normaliter door iemand in de decoder plaatsen maar wil dit graag zelf doen. Hoe ga ik te werk. Ik heb inmiddels de vs 4.8 gedownload en wil nu graag weten hoe ik dit kan installeren op mijn ontvanger.Ik ben een echte beginner en vraag daarom het uit te leggen in jip en janneke taal....

Alvast bedankt,

grt,

Harry

Geplaatst:

Het gaat trouwne om een Pioneer DBR-S100NL2

Hoe krijg ik de fw. erin en wat heb ik nodig...

grtz,

har

Geplaatst:
Citaat:
Het gaat trouwne om een Pioneer DBR-S100NL2
Hoe krijg ik de fw. erin en wat heb ik nodig...
grtz,
har

Hallo dikke nek,

Je bent al op de helft want je hebt de Euromuis 4.8 files gedownload, als je zijn leesmij files goed doorleest kom je al een heel eind! Verder is deze topic ook erg nuttig http://www.sat4all.com/ubbthreads/showfl...p;page=0#403366 !!!
En als je verder goed zoekt in dit forum, kom je van alles te weten over de Firmware, welk materiaal je nodig hebt en de mogelijkheden, ook in Jip en Janneke taal!

Succes!!

Grutn

Dreambox 800 met Open Pli

Dreambox 7020

Multytenne 45

Geplaatst:

Dit type decoder kan worden voorzien van nieuwe firmware zonder de decoder open te maken.

Download mijn laatste versie v4.8 en lees de bijgeleverde tekstfiles met uitleg.

klik hier om de FW te downloaden als bijlage

De nodige kanalenlijst kan je daar ook vinden.

Suc6

Grts, euromuis

Geplaatst:

Ik heb de bijlage gedownload...mijn eerste vraag is wat voor kabel ik precies nodig heb om de reciever aan de computer te verbinden. Ik zij in de leesmij. alle benodigde info staan. Kan ik dit gemakkelijk zelf of zijn er bepaalde aspecten waar ik zeker rekening mee moet houden...Alvast bedankt voor alle reacties......

grtz,

Har

Geplaatst:

@dikkenek

probeer eens het forum door te lezen of gebruik de zoekfunctie.

deze vraag is al meerdere keren gesteld

gr andre

dat zeg ik ..............linux

Geplaatst:

Via de zoekfunctie gevonden!

Je hebt nodig:

een parallel kabel male/male 1 op 1 (om firmware te uploaden)

heb je nog een oude serieel modem kabel 25 polig, dan is dat ook goed maar je moet dan wel een verloop kopen om de kabel male/male te maken.

een serieel kabel male/female 1 op 1 (Dus geen 0 modem kabel) (om kanalenlijst te uploaden via MES)

Het programma Project1 (zit bij iedere firmware)

Het programma UserPort (zit o.a. bij de versie v4.5 van mij)

Het programma MES (Mediasat Editor studio V2.6) <a href="LET OP: Géén commerciële links!!!http://www.sat4all.com/ubbthreads/showflat.php?Cat=&Board=UBB37&Number=681638&Searchpage=1&Main=681638&Words=mediasat&topic=&Search=true#Post681638" target="_blank">klik hier</a> (om de kanalenlijst te uploaden)

Suc6

Grts, euromuis

Geplaatst:

beste Euromuis,

Ik heb net en seriële kabel gehaald....male / female om de verbinding te leggen tussen comp en pioneer. Is dit goed?Volgens satwinkel moest ik deze kabel hebben.(ik vroeg naar paralell maar zij adviseerde een seriële kabel.)

Nu heb ik een schotel met 2 koppen(1 block) om zowel astra als hotbird te kunnen ontvangen.

Bedankt voor de info...

grtz,

Har

Geplaatst:

Wat heb ik nu geschreven.....

2 kabels heb je nodig !!!!

Grts, euromuis

Geplaatst:

dank je euromuis,

Ik haal er maandag nog een bij...een vraagje nog tot slot...kan ik gewoon de fw laden..ik heb 2 koppen...maakt dat nog veel uit...voor de rest is je info duidelijk..bedankt en tot horens,

grtz,

Har

Geplaatst:

Euromuis...

Waar haal ik het programma UserPort vandaan...kan ik deze nog downloaden?

Alvast bedankt...

grt,

Har

Geplaatst:

Gewoon laden, je geeft aan 2 koppen (1 blok) dus neem ik aan dat je een monoblock hebt, neem dan ook de kanalenlijst voor een monoblock.

Volgens mij heb je problemen met lezen, wat heb ik nu al eerder geschreven:

Het programma UserPort (zit o.a. bij de versie v4.5 van mij)

Grts, euromuis

Geplaatst:

Beste Euromuis,

problemen met lezen heb ik niet alleen wil ik nog graag van je weten waar ik 4.5 vandaan kan halen. Ik heb deze versie er door iemand anders op laten zetten.

Sorry voor deze laatste vraag maar ben nieuw en wil graag zeker zijn dat ik alles heb. Ik zie niet waar ik 4.5 vandaan kan halen.

Alvast bedankt,

Har

Geplaatst:

Firmware versies van diverse makers kan je vinden in dit Pioneer Forum: Klik hier

Grts, euromuis

Geplaatst:

hoi ik heb de software er in gekregen nu het volgende

als ik de kanalen lijst er in zet dan zegt het dat het niet kan

ik gebruik pionereo

ik snap niet hoe het kan zet ik er andere software erin

dan kan ik zo de kanalen lijst er inzetten

dus geen nieuwe kanalen lijst maar een oude

met iets oudere software

maar doe ik alles nieuw

dan lukt wel de software maar de kanalen lijst niet

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen