Ga naar inhoud

mislukte firmware downgrade mediamaster 9500

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Vandaag DVB2000 beta 8 geinstalleerd via dvbedit en scsi. UPgrade ok. Beta 8 functioneerde niet optimaal: bij zenderwissel geluid pas na 4 sec. Problemen met dvbrecorder 1.19b, bleef maar roepen om kanaalinfo. Recorden niet mogelijk, en daar was het me voornamelijk om te doen.

Daarom:

downgrade naar beta 6 en kijken of die het beter doet.

Maar.... tijdens 'upgrade' bleef dvbedit hangen. Nu geeft de mediamaster bij opstarten geen beeld, en alleen knipperend B02.00uNs in het schermpje. Harde reset werkt niet.

Helaas heb ik geen BDM interface. Zou het met die interface lukken opnieuw de firmware erin te zetten? Of is er een andere manier om nu de boel weer aan de praat te krijgen?

Alvast bedankt voor tips,

michiel

Geplaatst:

met transbox en 0 modem kabel lukt het wel om de soft erin te zetten

geen bdm nodig

gr metropar

VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500,

nokia9600 ,dbox2

Geplaatst:

Lukt ook met de nokia serial download.Heb ik het ook mee gedaan toen dvb edit het niet meer deed.

succes

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Geplaatst:

Nokia serial downloader heeft het prima gedaan.

En met beta6 lukt het ook weer dvbrecorder 1.19 te gebruiken. Nadeel vind ik nog wel een beetje het trage zappen tussen gecodeerde kanalen qua geluid.

Michiel

Geplaatst:

M68 welke versie heb je er ingezet? scheelt wel eens de ene of andere.

Geplaatst:

Hoi rommelaar,

DVB2000 beta6 is alles wat ik weet. Originele bootloader is er rond 2000 ingezet, weet niet welke versie. Kan ik die ook wijzigen middels transbox/serialdownloader?

Met de vorige versie dvb2000 zapte hij heel snel, ook geluid geen probleem. Versienummer toen, eh, het was de laatste met de 'blocker' optie. 1.8xx? Ik moet zeggen dat het wel gaat irriteren, als je gewend bent dat het zappen heel vlug kan gaan dus misschien wil ik weer terug. Aan de andere kant ziet het er grafisch een stuk verfrissender uit nu.

Michiel

PS. heb ook nog een mediamaster met originele nokia firmware. Kan ik die ook zonder bdm interface op dvb2000 overzetten? Openmaken voor jumpersetting is geen probleem.

Geplaatst:

Denk dat je de nederlandse versie erin hebt zitten.Die draaide bij mij ook niet zo lekker.Ik heb hier in de 9500 de sandra versie van noonemanit erin zitten.Werkt hier perfekt.Probeer die er eens in te zetten.Je kan hem bv hier downladen. http://www.mantraandy.com/nokia.htmJe kan hem er ook met dvb edit in zetten

succes

Cees

Geplaatst:

Cees, bedankt voor de link. NoOneManIt hele vooruitgang: inderdaad zeer snel zappen. Wat die extra menu's betekenen moet ik maar eens wat zoeken op het forum, of ergens een handleiding downloaden.

Bedankt voor de tip,

Michiel

ps

Ik ga het ook op mijn mm met origele nokia firmware proberen te zetten.

Geplaatst:

Blij te horen Michiel.

Kijk nog wel even in het menu.Druk op blauwe knopje.dan op C en kijk dan op 6 of die op off staat.Dat is goed.

Daarna weer blauw,dan A en dan op 1 kijken of de blocker op off staat.Dan gaat alles verder goed.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen