Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Het installeren van Dr. Tic in de flash gaat goed met . /tmp/install, maar nu wil ik hem installeren in een image op de USB (RUdream 1.08). Nu ga ik met telnet naar de directory var/mnt/usb/fwpro/RUdream (met DCC) en wil dan weer dezelfde commando als hierboven uitvoeren, maar dit lukt niet. Wat doe ik fout, want met RUdream kan ik deze plugin niet installeren.

Geplaatst:

Als je image op de USB de actieve image is, kun je gewoon hetzelfde doen als bij de image in de Flash. Dus Image op USB opstarten, en met DCC de install bestandjes in var/tmp zetten (dus niet var/mnt/usb/fwpro/Rudream), daarna telnet . /tmp/install, ik draai ook de Rudream op USB en bij mij werkt het, succes.

Camar.

Dreambox 8000HD-PVR, Samsung 500GB, Image in Flash&USB NabiloBH-0.12/Wavefrontier T90, PMSE 17/8, 4x Smart Titanium Quatro TQX 0,2db LNB Astra/Hotbird/Astra2/Astra3

DM7000S-DM800HD-PVR

Geplaatst:

Heb dit al geprobeerd. Hij installeerd hem gewoon onder de image (Originele Dream) die in de flash staat. Dus niet in de actieve image die ik op het moment van installeren op de USB stick heb staan.

Is er toch nog iets wat ik vergeet. De originele image in de flash is een 109, en de image in de USB stick is 108. Dr. Tic is versie 2.0.

Geplaatst:

Ik zit me af te vragen wat het probleem zou kunnen zijn, ik heb wel een keer gehad dat bij een originele DMM109 image, met ook een andere image op USB als ik daar dan bepaalde files naar toe wilde schrijven met DCC, deze files dan ook in de Flash image terechtkwamen, terwijl ik de USB image had draaien. Welke DMM109 image heb je in de flash? Er zijn namelijk ook Originele DMM109 images met de nieuwste CVS update.

Camar

Dreambox 8000HD-PVR, Samsung 500GB, Image in Flash&USB NabiloBH-0.12/Wavefrontier T90, PMSE 17/8, 4x Smart Titanium Quatro TQX 0,2db LNB Astra/Hotbird/Astra2/Astra3

DM7000S-DM800HD-PVR

Geplaatst:

Ik draai momenteel in de flash de dm7000_beta109 image. Wat mij wel opvalt bij opstart van DCC is dat hij alleen maar zegt:Telnet Connected, FTP Connected, DreamFlash not found. Normaal staat er meer (wel 2 of 3 regels meer).

Geplaatst:

Van welke datum is die DM109beta? Is bij actief image "dreamflash image" aangevinkt in DCC?

verder krijg ik het volgende:

Telnet Connected

FTP Connected

HostDirName empty

DreamFlash Version 2.x (supported)

DreamFlash Mountpoint= (NOT MOUNTED!)

DreamFlash Image=true

DreamFlash Selected=

Camar

DM7000S-DM800HD-PVR

Geplaatst:

Achter de file staat 4-2-2005. En actief image "dreamflash image" is inderdaad aangevinkt, terwijl toch de image op de USB stick actief is. Tevens is HTTP login ook aangevinkt. Ik weet niet of dit moet.

Ook de tekst na FTP connected komt mij bekend voor van voor de RUdream image. Dit heb ik bij de RUdream ook wel eens gehad, maar normaal gesproken komt dit laatste er niet meer bij staan

Rob

Geplaatst:
Citaat:
Achter de file staat 4-2-2005.

Hoi Rob,

Precies wat ik al dacht, je hebt de originele image DMM109 van 4 februari 2005, laat dat nu net die image zijn waarbij jouw probleem zich voordoet, namelijk als je vanuit je actieve image op usb met telnet contact probeert te maken, kom je in je Flash image terecht (DMM109-4-2-2005) Installeer de nieuwste DMM109beta en je probleem is opgelost, de laatste dateert geloof ik van 12 mei 2005, je krijgt dan wel een FrontPosessor update FP106, daarmee is het probleem met de Deep standby ook opgelost, let wel, ik heb deze niet getest en weet er het fijne niet van, ikzelf heb de Rudream 109beta van 15mei in de flash, ook met FP106, en die werkt voor mij goed.

Citaat:
En actief image "dreamflash image" is inderdaad aangevinkt, terwijl toch de image op de USB stick actief is.

Dat is ook goed, "dreamflash image" geeft ook aan dat je image op de usb actief is, dus niet "image in flash".

Succes,

Camar.

DM7000S-DM800HD-PVR

Geplaatst:

Kan ik dan via flashwizzard mijn image in de flash updaten zonder dat dit invloed heeft op de multiboot, of moet ik dan flashwizzard weer opnieuw installeren (en tevens de images op de USB). Ik ben namelijk niet zo bekent met flashwizzard.

Via internetupdate kan ik via de originele Dream (DMM 109) een versie binnenhalen van maart 2005. Is dit dezelfde als die van mei die jij bedoelt. Via Olmi zie ik dat er 2 versies zijn van de datum die jij bedoelt. Release beta1.09_1b oficial en dm7000_cvs_12052005

Geplaatst:

Bedankt Camar voor de goede oplossing. Ik heb de image van dream ( maart 2005) geinstalleerd en DCC doet weer gewoon, en DR. tic werkt nu ook weer in de RUdream.

Geplaatst:

graag gedaan, fijn dat het je gelukt is.

Citaat:
Kan ik dan via flashwizzard mijn image in de flash updaten zonder dat dit invloed heeft op de multiboot , of moet ik dan flashwizzard weer opnieuw installeren (en tevens de images op de USB)

Ja, je kunt met flaswizzard je image in de flash updaten zonder dat dit invloed heeft op de image die op de usb staat, die blijft gewoon staan, als je de nieuwe image met flashwizzard in de flash hebt gezet moet je geen flasherase doen, dat doet het programma zelf, en wel zo dat flashwizzard zelf geinstalleerd blijft, alleen als je via flaswizzard naar de usb wil krijg ik wel eens de melding of ik de bootlogo wil installeren, en dat moet je dan wel doen, anders kun je niet in het image komen op de usb

Citaat:
via internetupdate kan ik via de originele Dream (DMM 109) een versie binnenhalen van maart 2005. Is dit dezelfde als die van mei die jij bedoelt. Via Olmi zie ik dat er 2 versies zijn van de datum die jij bedoelt. Release beta1.09_1b oficial en dm7000_cvs_12052005

Die van Olmi van dm7000_cvs_12052005 is degene die ik bedoel, dat is dezelfde image als van de originele DMM, maar dan met een CVS-update. Die jij via internet kunt downloaden is de originele alleen zonder de CVS-update. Wat CVS inhoud kan ik je niet uitleggen, maar ik heb begrepen dat het bepaalde fouten/veranderingen in de originele image oplost/hersteld zodat deze image beter werkt, ook met bepaalde plugins.

Camar.

DM7000S-DM800HD-PVR

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen