Ga naar inhoud

digital world SFT 2000 geen ontvangst

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Kan iemand mij vertellen hoe ik dat apparaat van een kennis kan updaten. Alle astra kanalen hebben singnaal. Op de hotbird is geen singnaal. Het is mij een raadsel.

Gr. Jan.

[color:"red"] Onderwerp aangepast! [/color]

Geplaatst:

je geeft te weinig informatie over je setup, dus wat je aan de muur hebt hangen en hoe de instellingen nu staan.

Daarbij komt dat er honderden berichten over de SFT2000 op dit board staan dus probeer ook nog even naar antwoorden te zoeken op dit forum

Geplaatst:

controleer eerst dit als je een monoblock hebt:

ga naar menu, installatie, kanalen zoeken, selcecteer: diseqc 2sw, geef code in (0000), vink astra en hotbird aan, en zet in de 2e kolom horbird op SW1 en astra op SW2, exit en saven.

Geplaatst:

Hi

U beschrijft waarschijnlijk hoe het toestel zich gedraagt bij U(thuis) maar het kan ook zijn dat bij je 'kennis'hotbird wel perfect werkt, omdat zijn diseqc anders is ingesteld

In dit geval, je er niet veel van aantrekken en gewoon de gevraagde software er inzetten

Dan blijft alles werken( dus geen 'factory reset' doen)

groetjes

gust

Geplaatst:

@ Hoi,

Hij heeft 2 schotels, 1 met 1 lnb en 1 met 3 lnb's .Voor de astra, hotbird, astra28 ? voor de bbc en nog een satteliet. welke weet ik zo niet. Zover ik weet heeft de winkel de software er in gezet. Maar als het regent heeft ie geen ontvangst meer. Alleen ard en zdf. Welke software er nu in zit? geen idee.Ik ben wel bekend met de humax en een beetje met de philips 6072.

Gr. Jan

Geplaatst:

Hi

Zoals beschreven moet je "DiSEqC 4SW" instellen( menu- instalatie-kanaalzoeken-0000)

In het scherm "Kanaal zoeken"moet je achter de betroffen satelliet in kolom "SW" een aanduiding geven op welke poort van de diseqc schakelaar ,de LNB is aangesloten( sw1-sw2-sw3 of sw4)Dit doe je door op het vak te gaan staan en de "OK" knop te drukken

Het zou er dan kunnen uitzien als in de bijlage

groetjes

gust

post-4972-1318258268,0083_thumb.jpg

Geplaatst:

@Gust,

Bedankt, denk dat daar ergens het probleem zit. We hebben gisteren al het een en ander geprobeerd. Op DiSEqC 2 en 8. Nu je het zegt 4 hebben we niet gehad. Maar dat beeld op de bijlage klopt wel denk ik zo te zien. Gaan we dat proberen. Het probleem was dat de hotbird geen signaal gaf. Heel erg bedankt. Ik laat nog weten of het gelukt is.

Gr. Jan uit Mook.

Geplaatst:

Hi

Het is zo, dat als je achter de sateliet Sw 1 ( sw2 sw3 sw4) invuld, en het juist is dat je dan signaal uitslag zie ( dan weet je dat het goed is)

In de bijlage van mijn vorig berichtje zie je geen signaaluitslag omdat er gaan satelliet kabel was aangesloten

grtjs

gust

Geplaatst:

@gust,

Gisteren lagen alle kanalen er weer uit. kan ik dat via een nulmodem of serieele kabel programma's er in zetten. Ik heb al wat software gehaald. Die sat-boer was gisteren geweest en alles lag er weer uit. Dus belde die man mij gisteren weer op.Hij heeft op mijn aanwijzing de kanalen via de satteliet gescant. Alles weer door elkaar. Zo blijf je aan de gang.

Geplaatst:

Hi

Je kan met een nulmodemkabel een bestaande settings lijst laden

Bij mijn weten zijn er 2 seteditors voor digitallworld

1)Setedit : deze editor van "Litzinger" werkt het aan genaamst,in en uitontvager geen probleem ,je kan ook tot 20 veranderingen doorvoeren met een niet geregistreede versie,wil je meer dan je laten registreren(19.99€)

2) Seteditor van Digitallworld (gratis)zelf deze is te vinden op de site waar ook de software te vinden is(mag hem wel niet doorgeven van sat4all ) zie PM

groetjes

gust

Geplaatst:

@Gust

Bedankt ga het uitproberen. Ik laat het nog weten.pm ontvangen

Gr. Jan

Geplaatst:

Wellicht nog een extra stukje info voor alle SFT2000 gebruikers.

Indien je overweegt om een schotel zoals de wavefrontier te gaan gebruiken met max 8 lnb's, dan is dit wel te schakelen op de SFT2000 ontvanger.

Alleen kies je in het bekende installatie menu dan NIET de 8 lnb switch, maar gewoon de 4. Je schaft een 12volt schakelaar aan en sluit dan het als volgt aan :

4 in 1 switch A

sw1 hotbird 0V

sw2 astra 0V

sw3 astra 2 0V

sw4 sirius 0V

4 in 1 switch B

sw1 thor 12V

sw2 atlantb 12V

sw3 hispa 12V

sw4 nilesat 12V

Zo kan je dus 8 sats pakken met je SFT2000 ontvanger en lekker snel zappen.

Een combi van 4 in 1 switch en diseqc motor heb ik helaas nog niet aan de gang gekregen..

Groet, Erik

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen