Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi Allemaal,

Ik probeer deze thread toch nog even onder de aandacht te brengen.

Vraag, is er iemand die een NFS deamon heeft draaien op de Dreambox 7000 waarop een 1.09 kernel draait b.v. doordat er de laatste Hydra Image opstaat?

Op deze site is voor deze kernel een NFS deamon te downloaden: http://www.dream-multimedia-tv.de/board/thread.php?threadid=10514

Bedankt alvast, Tukker Tom

/---------------------------------------------------------------------------------------------------------\

|DB 7000, DB 500, Skystar II to Xbox 360 MCE Extender (HD Compliant), Triax 88 CM |

Geplaatst:

Ik heb anderhalf jaar lang een NFS-server op mijn Dreambox 7000 gedraaid, om een verbinding te krijgen tussen twee Dreamboxen (7000). Hierover was ik zeer tevreden! Geen haperingen e.d.

Inmiddels heb ik een NSLU2, waardoor deze overbodig is geworden.

Ik heb in het verleden eens een Howto geschreven in de Database van Sat4all.

Ik heb deze niet getest op de 1.09, maar wel op de 1.06 t/m 1.08 (RonaldD en Pli !!!!), dus ik verwacht dat het ook wel op de 1.09 zal werken.

Probeer deze eens?!

Suc6

PS: ik heb wel eens iemand geprobeerd te helpen, die een andere image had, waardoor het niet lukte!

[edit] Ik lees net in de database (bij opmerkingen), dat iemand het heeft geprobeerd met een Hydra 1.09. Ik zou het eens proberen met een Pli!

Geplaatst:

Exro,

Super je hebt me helemaal enthousiast gemaakt, nu ben ik ook een andere thread tegen gekomen http://www.sat4all.com/forums/showflat.php?Cat=&Board=dreambox&Number=836377 waarin het 1 en ander staat.

Lijkt er toch echt op dat ik in iedergeval naar een andere image moet.. Ben hier alleen niet zo gelukkig mee, vrouw en ik zijn heel gelukkig met Hydra, no problems, op deze eerste tegenvaller na dan.

Va PLI weet jij zeker dat er NFS server on board zit ?

Greetz Tukker Tom

/---------------------------------------------------------------------------------------------------------\

|DB 7000, DB 500, Skystar II to Xbox 360 MCE Extender (HD Compliant), Triax 88 CM |

Geplaatst:

Ik draai met de laatste originele firmware maar heb het ook met de unslung firmware.

Geplaatst:

Bij Pli zit niet standaard de NFS-server ingebakken. Deze zul je handmatig moeten opzetten, via de howto in de database.

Als ik me niet vergis, heeft Pli ook de NFS-server in zijn download's staan (blauwe toets). Vergeet hierbij niet de library's die je eerst moet installeren.

Nogmaals ik heb het nooit in de 1.09 getest, dus weet ook niet zeker of het zal gaan werken.

PS: ik geloof dat nu er twee onderwerpen in de threat worden behandeld. Open eventueel een nieuwe, of ga verder in de andere threat waar je hierboven naar linkt.

Gegroet.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen