Gast Geplaatst: 23 mei 2005 Geplaatst: 23 mei 2005 enige tijd geleden ging mijn dreambox 7000s stuk. Serieel een nieuwe image inladen geeft geen problemen en kan ik vele malen doen. Tijdens het opstarten van om het even welke nieuwe image vanuit het flash geheugen, valt de dreambox halverwege uit. Het probleem begon toen ik de versie 1.9 XXX (ik meen hydra) software ging gebruiken (frontprocessor software updaten ging prima). De eerste twee keer daarna starte de dreambox nog goed op maar vanaf de derde keer niet meer. Mijns insziens kan het aan de stroom voorziening liggen. Het kan ook aan de bootsoftware liggen dus heb ik een jtag gemaakt mbhv een cas2 interface. Vanuit het moederbord van de jtag meet ik tot op het moederbord van de dreambox dat de contacten goed zijn (en ik heb ze vele vele malen op juiste verbinding gecontroleerd) is, toch zegt het "Cas Interface Studio 5.2.1" programma dat de "Dreambox not connected" is. Ik neem de volgende stappen: 1 Alles aansluiten 2 programma opstarten 3 dreambox opstarten 4 in het programma op connect klikken (ook heb ik meeerdere keren op connect geklikt). Als het programma van de dreambox openstaat, alles verbonden is (pv --> cas --> moederbord dreambox) en ik de dreambox aanzet komt het dreambox logo niet op het frontschermpje maar brandt er alleen licht. Sluit ik het programma op de pc af dan start de dreambox uit zichzelf door naar het dreambox logo op het frontschermpje. De image wordt alleen geladen als de cas interface niet aangesloten is (ook als is de cas interface uit, dus wel aangesloten op het moederbord en niet verbonden met de pc, in dat geval start de dreambox ook niet verder op dan het standaard dreambox logo op het frontschermpje). Ik moet wel vermelden dat ik in het verleden vrij vaak de stroom van de dreambox heb afgehaald en er weer op gezet door middel van het klik aan en klik uit systeem van de Gamma. Alle tips zijn welkom. Ik ben ten einde raad wat mijn dreambox betreft. Vriendelijke groet Evan
snappie Geplaatst: 23 mei 2005 Geplaatst: 23 mei 2005 Heb je ooit wel eens een flash erase gedaan ? de bovenste knop in gedrukt houden tijdens het opstarten.Ik lees hier nl niks over in je posting. ___________________________-- snappie don't ask me,i only use my brain to keep my ears apart
Ome Merde Geplaatst: 23 mei 2005 Geplaatst: 23 mei 2005 Sluit ik het programma op de pc af dan start de dreambox uit zichzelf door naar het dreambox logo op het frontschermpje dan zit je bootloader er nog in. als je deze stappen volgt, tot hoever komt de dreambox dan ? merDe deze ruimte is te huur
Gast Geplaatst: 23 mei 2005 Geplaatst: 23 mei 2005 Snappie en Ome merde, Hartelijk dank voor jullie reactie. Ik ga er voor als nog vanuit dat het probleem is opgelost. De flash erase en de erase image had ik reeds toegepast. Alleen had ik de erase image nog niet toegepast via de seriele en lan verbinding, man wat gaat dat lekker snel zeg, wordt er dan via de seriele verbinding tcp ip software naar binnen gebracht waarna de netwerkvebinding wordt gebruikt? Na de erase heb ik de allereerste officiele dream image geinstalleerd en die werkte. Daarna weer een erase inage. Toen de rudream 9.1 versie en toen viel ie weer uit halverwege. Dus opnieuw opgestart en de flash erase met het bovenste pijl knopje en sinsdien gaat mn boxje weer. Nogmaals hartelijk dank voor jullie moeite. Groeten Evan
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen