rai Geplaatst: 24 mei 2005 Geplaatst: 24 mei 2005 na volle tevredenheid heb ik hier intern nu een NEWCAMD cardserver draaien. De 3 ontvangers (NOKIA 9600, Dreambox en SS2) werken perfect met m'n C+ kaart. Maar voor de kanalen die je nog via een EMU (dus met keys) kan bekijken zou het fijn zijn als ik die keys maar op 1 plaats hoef neer te zetten en niet in allerlei vage dirs op verschillende ontvangers. Dus is de vraag: Is er een mogelijkheid dat m'n cardserver niet alleen m'n officiele kaart laat delen met m'n ontvangers, maar dat deze ook de enige plaats is waar ik keyfiles kan neerzetten?
Gast Geplaatst: 1 juni 2005 Geplaatst: 1 juni 2005 maak een nfs share op je master dreambox (of een pc) Op de overige boxen die dir mounten.. klaar! En nee ik ga niet uitleggen hoe dat dan moet. Trouwens, volgens mij heb je tegenwoordig slechts 1 emu nodig. Dus dat betekent dat er ook maar 1 dir is die je moet voorzien van de files. Lijkt mij makkelijker dan dat gekloot met mounten en share opzetten enz.enz.
Gast Geplaatst: 1 juni 2005 Geplaatst: 1 juni 2005 ik vind het een goed vraag en eigenlijk zoek ik ook zoiets wat SKR voorstelt kan met dreaamboxen onderling moglijk wel ingericht worden, maar niet met verschillende soorten ontvangers.
rai Geplaatst: 4 juni 2005 Auteur Geplaatst: 4 juni 2005 Dat mounten van een centrale schijf gaat alleen maar werken bij meerdere dreamboxen. En hoe zo'n schijf te mounten is voor mij geen probleem. Zoals in m'n eerste post te lezen is gaat het om een SS2, NOKIA en een dreambox. En het grote probleem is dat ieder type emu weer ander type dat files verwacht. Omdat het met een echte kaart wel universeel is, hoopte ik dus dat er misschien een stukje software was. Maar wat niet is kan nog komen. Op 19/07/2004 heb ik ooit het topic "cardsharing dreambox en ander merk met season2". http://www.sat4all.com/forums/showflat.p...true#Post654994 Hier wist ook niemand een antwoord op. En nu is dit zonder probleem mogelijk en werkt perfect.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen