Gast Geplaatst: 2 juni 2005 Geplaatst: 2 juni 2005 Ik heb al op een ander forum deze vraag gesteld, maar daar krijg ik er geen echt duidelijk antwoord op. Ik heb een Topfield 4000 en een Sharp DVD recorder met harde schijf erin. Als ik nu op de dvd recorder wil opnemen terwijl ik een andere zender bekijk, moet ik dan toch nog een extra harde schijf in de Topfield zetten? Ik ben een beginneling en zoek al een tijdje naar het juiste antwoord. Wie kan me helpen, alstublieft? gauwens@zonnet.nl
RobbieT Geplaatst: 2 juni 2005 Geplaatst: 2 juni 2005 Wat jij wil kan niet met een TF4000PVR. De scartuitgang voor de videorecorder geeft hetzelfde beeld als dat op de scart naar je tv. De tweede tuner is alleen voor de harde schijf beschikbaar. De TF4000PVR kan ook maar 1 kanaal tegelijk decoderen, dus als je 1 kanaal opneemt op harde schijf en tegelijk een ander kijkt, dan is de opname gecodeerd. CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af! Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1 Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5
Gast Geplaatst: 2 juni 2005 Geplaatst: 2 juni 2005 Hallo Rob, Ik heb al een harde schijf besteld, maar wat zijn de mogelijkheden dan? Stel dat ik een film van Canal + opneem, welke tv zenders kan ik dan wel bekijken? En zou ik jou vaker een vraag over de Topfield mogen stellen? Zoals gezegd ben ik een beginneling en zal ik in de toekomst nog wel wat (domme) vragen hebben. Als dat mag, kan ik jou dan mijn directe mailadres geven of mag dat niet hier? Groetjes, Gert
Gast Geplaatst: 3 juni 2005 Geplaatst: 3 juni 2005 Je kunt met de topfield 4000 tijdens opname gewoon alles kijken. Daarom zit er een twin-tuner in. Met een externe (DVD, video) recorder kun je alleen opnemen wat je ook "kijkt". Je kunt dus niet Ned1 kijken en Ned2 opnemen met de externe recorder. Met de interne harddisk recorder van de Topfield (sowieso aan te raden omdat de beeldkwaliteit dan beter is - je hebt dan geen verlies aan omzetting digitaal - analoog - digitaal - MPEG2) kun je altijd opnemen wat je maar wilt. Zelfs op een andere sateliet. Andersom kan wel: Als je de DVD op de TF aansluit, kun je gewoon DVD kijken tijdens opname van een zender. Kijk even in de F.A.Q. op dit forum, daar staan een heleboel antwoorden op je vragen. Die hebben we speciaal voor nieuwkomers en potentiele nieuwe eigenaars ingericht.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen