Ga naar inhoud

9600S+MR+CD kaart, echter toch (nog) geen beeld.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo Lieden,

Sorry voor het lange komende (beginners) verhaal, maa ik val meteen met de deur in huis: Ik heb een Nokia 9600s, Matrix Reloaded en een origineel vers CD kaartje (van de Grijs-Groene variant). Ik heb beeld op de FTA zenders, maar krijg de RTL's enzo niet met beeld.

- - - - -

-M'n 9600s is voorzien van dvb2000-v2.00.0-beta8_np58 software maar eerder ook van de originele Nokia v3.1ci, dit maakte qua wel/geen beeld geen verschil. Ik kan er evt. wel andere Software in hoeken.

-De Matrix Reloaded is versie 1.081 en wordt in beide versies 9600s software gezien, en hier zie ik de smartcard ook als "SECA card".

-Het verse kaartje is vrijdag 27 mei geactiveerd in een andere ontvanger (zelf beeld gezien) en het formulier is maandag opgestuurd. Ik heb nog geprobeerd om via internet een reactivatie te doen, maar de "activatie nieuwe smartcard" deed het niet meer omdat dit eerder al gedaan was, en de "Heractivatie bestaande smartcard" deed het ook (nog?) niet.

- - - - -

Dan komen er een aantal vragen cq. theorieen opborrelen:

1-Heb ik de juiste (versie) software in m'n Matrix (zou dit moeten werken, en zo niet, wat is met het oog op de toekomst de beste en meest slimme manier om dit te wijzigen: met een CAS interface of met kaartjes)?

2-Ik las over bepaalde Matrix software welke wel en welke niet de Activaties doorgeeft, welke zijn dat (of is daar een mooi tabelletje van waar ik dat in kan terugvinden?)

3-is de volgende theorie juist:

• A-Jan Koopt smartcard (nog geen beeld)

• B-Jan activateerd nieuwe card via internet

• C-CD stuurt permission (nu tijdelijk beeld (hoe lang? een week ofzo?))

• C-Jan verstuurd inschrijformulier (nog steeds beeld)

• D-tijdelijk beeld termijn verloopt (nu geen beeld meer)

• F-Jan Heractiveerd nieuwe smartcard via internet (wat nog niet werkt omdat de kaart nog niet bekend is bij CD)

• E-CD verwerkt formulier en stuurt nu circa eens per maand (?) een permission (welke Jan natuurlijk mist)

• F-Jan Heractiveerd nieuwe smartcard via internet (dat kan nu wel)

• G-CD stuurt permission

• H-Jan ontvangt permission en kaartje gaat weer open (Tadaa: Beeld!)

• I-Jan had ipv. wachten ook tussen stap D en stap G kunnen bellen met een duur 090x nummer.

4-Ben ik iets (waarschijnlijk ongelooflijk stoms) vergeten?

- - - - -

Zoals jullie zien lieve kijkbuiskinderen, veel vragen en aannames van een beginnende satteliet neus die heel veel aan het lezen is op onder andere dit board, maar soms het bos een beetje kwijt raakt. Desalniettemin vind ik het wel leuke materie waar ik nog verder in wil (ga) duiken. Dus nu al excuses voor het naar de misschien voor velen bekende weg vragen.

Grtz, Jan.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen