Gast Geplaatst: 4 juni 2005 Geplaatst: 4 juni 2005 Goede avond, Na het nodige gelees en geplaar heb ik NGrab gedownload en het lukt me inmiddels op beelden in M2P format op de harde schijf van mijn PC te zetten. Als ik dit bestand met TMPGenc of PVA strumento naar resp DVD of MPEG wil converteren geven deze programma's aan dat 15000 Kbps te hoog is voor een DVD/MPEG en dat dit 9800 Kbps moet zijn. Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan instellen bij NGRAB. Ik kom nl geen bitrate tegen. bvd Bob NB verder weet ik niet of ik het hier mag vragen maar heeft iemand de serial van TMPGenc DVD Author
mr_rolin Geplaatst: 5 juni 2005 Geplaatst: 5 juni 2005 Hi Bobbie, De bitrate kun je niet instellen, die wordt meegezonden in de headers van de transportstream. Er zijn een paar programma's waarmee je die headers kunt veranderen naar een andere (lagere) waarde, maar hier heb je niet altijd wat aan, omdat de meeste DVD authoring programma's zelf de bitrate meten. Heb het probleem hier ook al diverse malen gehad als een programma met een voor DVD te hoge bitrate werd uitgezonden. Er zit dan volgens mij niets anders op om met een programma de stream opnieuw te coderen op een lagere bitrate. Meestal zijn het maar een paar korte fragmenten waar de bitrate te hoog is, maar ja! Je kunt met het programma BitrateViewer wel zien waar die punten zitten. Mvg, Rolin DM-8000HD, Technisat Digit Isio STC+Triax 64cm met CD LNB voor 19, 23 en 28 graden. Technisat met Ziggo CI+ module voor de kabel.
nlrela Geplaatst: 5 juni 2005 Geplaatst: 5 juni 2005 Ipv de boel re-encoderen zou ik het programma DVDPatcher eens proberen. Alle files die ik met m'n dreambox heb opgenomen waren na het gebruik van dit progje op dvd te zetten (eerst natuurlijk nog transport stream in program stream omwandelen). Succes 2x VU+ Solo 4K, 2x DM8000, 1x DM800, Triax 90cm (13.0° / 19.2° / 23.5° / 28.2°)
Gast Geplaatst: 5 juni 2005 Geplaatst: 5 juni 2005 Citaat: Ipv de boel re-encoderen zou ik het programma DVDPatcher eens proberen. Kan goed gaan, maar dan ben je wel afhankelijk van de dvd-speler waar je het op afspeelt. Veel moderne spelers kunnen wel een bitrate aan die boven het officele maximum van 9,8 MBit ligt, maar niet allemaal. En dan zit er toch niks anders op dan te re-encoden. Aan de andere kant vraag ik me af of die opgegeven 15 MBit 'echt' is, of alleen de maximum waarde die door de zender wordt opgegeven, en door NGrab in de header wordt gezet. Ik heb al meerdere malen gezien dat wat een zender 'belooft' aan bitrate en wat-ie werkelijk biedt nogal eens uit elkaar kunnen liggen. En dan helpt het dus inderdaad wel om alleen de header te patchen.
nlrela Geplaatst: 5 juni 2005 Geplaatst: 5 juni 2005 Heb via de dreambox nog niets opgenomen, dat daadwerkelijk boven de 8MB lag, die 15MB wordt door veel providers als standaard waarde in de header meegestuurd en is dus een virtuele waarde. De kans dat een file werkelijk niet zonder re-encoderen op een dvd gezet kan worden, is heel erg klein. 2x VU+ Solo 4K, 2x DM8000, 1x DM800, Triax 90cm (13.0° / 19.2° / 23.5° / 28.2°)
Gast Geplaatst: 5 juni 2005 Geplaatst: 5 juni 2005 ik brand films via ngrab rechtstreeks op dvd via nero6 express 3 die pakt ook ts bestanden. gaat bijna altijd in 1 keer goed.
Gast Geplaatst: 5 juni 2005 Geplaatst: 5 juni 2005 Goedeavond, Bedankt voor jullie replies. Ik heb zojuist mijn eerste proef gedaan: film opgenomen met NGRAB en ondanks de foutmelding toch met TMPGenc ge-edit en gebrand op DVD. Het resultaat is prima, vreemd genoeg. Vwb de serial ik heb versie 1.6.34.89 Wel heb ik een keer het probleem gehad dat als mijn dreambox heel even blijft hangen het opnemen met NGRAB automatisch stopt. Hebben hier meer mensen last van? gr Bob
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen