Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik heb net m'n topfield 4000 PVR binnen en ik heb wat problemen. Ik kan namelijk ned1,2,3 en alle zenders van die transponder niet vinden. Dit voer ik handmatig in: 12515 H 22000. Ik krijg niet eens een geel balkje dat-ie iets van een signaal pakt op die instellingen. Op m'n topfield 5000CI pakt ie de zenders zonder problemen. Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen? Alvast bedankt.

Jelle

Visiosat Bisatellite. Sky Digibox, DM7020S(120GB) en een DM600PVR(120GB). Sky Movieworld/CDS Family+Versatel/TVVLaanderen

• Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

disecq staat goed. Hij kan gewoon de meeste andere transponders op de astra 1 goed vinden. Behalve deze. Geen enkel signaal. Nou moet ik zeggen dat de signaalkwaliteit er slechter uitziet dan op de topfield 5000CI op de astra 1. Maar ik zou op z'n minst toch iets kunnen zien van een geel balkje als ik op de 5000CI gewoon beeld heb op die zender.

Visiosat Bisatellite. Sky Digibox, DM7020S(120GB) en een DM600PVR(120GB). Sky Movieworld/CDS Family+Versatel/TVVLaanderen

Geplaatst:

Anders eens kijken of je lnb wel 100% goed staat uitgericht, en dan een netwerk search doorvoeren.

Geplaatst:

Citaat:
Anders eens kijken of je lnb wel 100% goed staat uitgericht, en dan een netwerk search doorvoeren.

Dit zou normaal niet uit moeten maken omdat op de 5000ci de boel wel goed binnenkomt.

Misschien kun je zelf testen of het op beide tuners hetzelfde is, het kan namelijk zijn dat een van beide tuners een beetje doof is.

Ik neem aan dat de kwaliteit op je 5000ci ver in de 90% zit. Zo niet, zou ik inderdaad maar eens naar de afstelling van de schotel kijken

De transponders zijn sterk genoeg

ned3.jpg

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

De signaalsterkte op die zenders die ik niet kan vinden is op de 5000 CI rond de 80%, de kwaliteit is 99%. De zenders op de astra 1 komen allemaal slechter binnen op de 4000 PVR, maar de meeste nog wel redelijk. Maar het vreemde is dus dat op die transponder echt helemaal niks binnenkomt. Niks, geen enkel geel balkje. Kan ik hieruit afleiden dat-ie gewoon kapot is? Komt dat vaak voor dat een tuner "doof"is?

Geplaatst:

Hoe vaak het voorkomt.... tja... ik hoor het niet zó vaak. Maar heb je voor de zekerheid al de andere tuner geprobeert? Er zitten bij jou toch ook 2 tuners in?? Het zou wel erg toevallig zijn dat ze beiden slecht ontvangen.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

Ik heb de tweede tuner aangesloten en getest. Hierop kan ik de zenders wel vinden, maar ik heb geen beeld, daar is de kwaliteit te slecht voor. Er hoort toch uberhaupt geen verschil in kwaliteit te zitten tussen tuner 1 en tuner 2?

Geplaatst:

Ben er achter gekomen dat als ik de harde schijf er uit haal hij de zenders wel vindt. Kwaliteit nog steeds zwaar onder de maat. Is iemand bekend met dit probleem? Harde schijf is een Maxtor 120 GB Diamond 9 met 8mb cache.

Geplaatst:

Je schrijft in je eerste post dat je de 4000 net binnen hebt.... Misschien toch zinvol om eens om te ruilen?? Dit lijkt toch echt niet te kloppen allemaal. Probeer hem op zijn minst ook eens bij iemand anders aan de schotel.... je weet nooit

Geplaatst:

Citaat:

Je schrijft in je eerste post dat je de 4000 net binnen hebt.... Misschien toch zinvol om eens om te ruilen??

Ja, daar heb ik dus net over met de winkel in kwestie (c**********r) aan de telefoon gehangen en zij handelen dat op de volgende manier af:

1) Ze testen het zelf (kan ik in komen, ook al doen ze dat thuis en moet ik weer een keer extra daar naartoe rijden dus)

2) Als het defect wordt vastgesteld sturen ze 'm op naar topfield nederland en die moeten het defect dan nog eens vaststellen en eventueel repareren of het fiat geven aan c****************r om een nieuwe op te sturen. Dat gaat dus weken duren.

Wie vindt dit een normale gang van zaken? Ik krijg van hun een defect apparaat opgestuurd en kan het vervolgens niet ruilen maar moet weken wachten op de conclusie van de importeur. Verder wordt doodleuk beweerd dat dat bij alle winkels zo gaat. Alle risico wordt bij de consument gelegd. Hier ga ik absoluut niet mee akkoord. Is iemand bekend met deze manier van werken?

Geplaatst:
Citaat:
Ben er achter gekomen dat als ik de harde schijf er uit haal hij de zenders wel vindt. Kwaliteit nog steeds zwaar onder de maat. Is iemand bekend met dit probleem? Harde schijf is een Maxtor 120 GB Diamond 9 met 8mb cache.

Over garantie kun je het niet meer hebben als het zegel verbroken is helaas. Of mag dat bij de writer wel?
Geplaatst:
Citaat:
Citaat:

Over garantie kun je het niet meer hebben als het zegel verbroken is helaas. Of mag dat bij de writer wel?

Heb je de hardeschijf bij hetzelfde bedrijf gekocht?

Dit type maxtor werkt overigens goed in topfield.

Staat de jumper wel op master?
Ziet hij de harde schijf wel en werkt hij?

Probeer anders eerst een fabrieks reset en dan opnieuw scannen.

PVR ready heeft volgens mij geen zegel.
Als apparaat echt defect is en dit word door hun geconstateerd dan mag je gerust verwachten dat ze je een nieuwe geven.

Rebox 9000 ,triax 88cm 4 x quad LNB.

Geplaatst:

Het is een eigen harde schijf. Ik heb er hier 3 van liggen. Twee met hetzelfde resultaat getest. De harde schijf werkt wel, hij kan ook opnemen. Hij stoort alleen ontzettend op de tuner. Zonder harde schijf is-ie beter in die zin dat-ie de zenders vinden kan. Maar bekijken kan ik ze nog steeds niet, daar komen ze nog te slecht voor door.

Het heeft ook niks met garantie te maken, dit product heeft nooit gewerkt. Dat het niet werkt heb ik me al bij neergelegd. Ik word alleen enigszins pissig over de retour-procedure. Als mij een defect product wordt geleverd moet ik dat kunnen ruilen binnen enkele werkdagen. Ik snap best dat ze alle risico wel bij Topfield willen neerleggen, maar ik ben hun wederpartij en niet Topfield.

Geplaatst:

Nou, harde schijf of niet: De garantie vervalt als je het zegel verbreekt.

Misschien met een beetje uitleg kun je er nog wat mee..

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen