Ga naar inhoud

MPEG blokken tijdens Dreambox bekijken via PC

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Als ik via Web Interface e stream open voor Video/Audio beeld van Dreambox, dan gaan de eerste tientallen secondes perfect. Daarna heb je constant een aantal MPEG blokken in beeld en heel af en toe een audio hikje.

Iemand enig idee of dit op te lossen valt.

Netwerk is 100mbit, getest op een Windows XP machine en Apple Powerbook via 54mbit draadloos netwerk.

Geplaatst:

Gebruik Bitcontrol, DreamTV of nog beter een video capture card (via een S-Video kabel) in combinatie met DScaler 4.

Receivers: VU+ DUO HD (1.5TB hdd & OpenPLi), Dreambox 7000-S

Schotel: Triax 110 4 LNB + draaibaar

Full HD: Samsung 63" 3D plasma / Mitsubishi HC3800 DLP

Harmony 555

Geplaatst:

Welke dreambox heb je?

Welk image draai je?

Welke emu? (newcamd? au=on / au=off?)

Met welke programma bekijk je de stream? VLC?

Is je pc snel genoeg? (P3 is iig genoeg).

Ik heb ook nog steeds problemen op mijn dm500, maar met de nieuwe pli lijken de problemen bijna helemaal weg.

Geplaatst:

Opnemen gaat wel goed trouwens.

- Dreambox 5620S

- Gemini 1.05 (met Hydra was het helemaal erg)

- MGCamd voor Radegast CS

- Programma: VLC

- PC = AMD 2400 / Apple = G4

@Triax-88 een video capture card?

Geplaatst:

Ik ben de afgelopen paar dagen bezig met het verbeteren van streampes en streamts. Streampes wordt gebruikt bij de bitcontrol decoder. Mijn bitcontrol decoder license is verlopen, dus hier ben ik mee gestopt. Bovendien had ik kreeg ik last van lipsync problemen.

Streamts wordt gebruikt voor vlc, hier ben ik nu mee verder gegaan. De resultaten zijn bemoedigend. Ik heb alleen nog geen echte 10mbit/s programma's kunnen kijken (mijn ouders zitten beneden tv te kijken). Bij mij gaat het meestal fout bij bitrates boven de 8mbit/s.

De dingen die ik in de source heb veranderd zijn o.a. het gebruik van so_sndbuf, tcp_nodelay en tcp_maxseg op stdout, en het gebruik van een 1MB buffer.

Als je het echt goed wil doen kom je denk ik bij een kernelmodule uit. Er is al iemand mee bezig zag ik. Het heet dvb2eth. Het voordeel van een kernelmodule is dat je dat niet hoeft te switchen en copieren van kernelspace naar userspace en weer terug. Dus dat zou een hoop cpu-gebruik schelen.

Je zegt dat opnemen wel goed werkt. Hoe? Met cifs, met nfs, of met ngrab?

Geplaatst:

Ik heb nu laatste Pli er op gezet, maar die heeft net zoveel MPEG blokken als de Gemini 1.05 image.

@Sjaaky:

In eerste instantie had ik het met NFS op een Linux machine, mijn vermoedes waren dat Linux -> Linux toch het beste zouw werken. Daarna Samba geprobeerd en met CIFS naar Linux. Dit werkte ook niet goed.

Nu gebruik ik CIFS naar Windows XP en voor eigen gebruik is dit goed. Heel af en toe is wat MPEG blokjes, maar veel en veel minder dan via streaming.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen