Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi

Ik zat me iets af te vragen..Als je de image uit de flash haalt en opstarten vanaf de NFS, heb je dan niet meer geheugen in de DM over voor buffering van bv opnames van films o.i.d

Zo ja.. wat kun je dan allemaal uit die flash verwijderen zodat de multiboot nog wel blijft opstarten.. ik weet niet precies wat wel en wat er niet uit kan.. de fwpro zal zowiezo staan moeten blijven.. kunnen de imagemakers hier misschien iets mee ?? een heel klein img filetje maken die net genoeg is om de nfs te mounten...

het is maar een idee.

--== Freddy ==--

Dreambox DM500S==Triax 88cm dish==Geotrack H-120 rotor.

Geplaatst:

waarom verplaats je niet de var naar de mount?

Dit werkt prima ook de opnames lopen dan zonder enig probleem.

CDS: Wij bieden goede beeldkwaliteit, dat u geen goed beeld heeft ligt niet aan onze bandbreedte.

Geplaatst:

Ik verwacht dat het flashgeheugen langzamer is dan een doorsnee netwerk. Bovendien is flashgeheugen maar een beperkt aantal keer beschrijfbaar. Voor het flashen van nieuwe images etc is het ruim voldoende. Als je opnames wilt bufferen voordat je ze over het netwerk stuurt ga je een stuk harder naar die limiet toe.

Geplaatst:

Ik zat er meer aan te denken om een soort ramdisk er van te maken... en die dan te laten fungeren als buffer voor opnemen van films..om zo een poging te doen om die enkele hik die er ik er nu nog af en toe in heb ook weg te krijgen..

Vars verplaatsen is niet mn bedoeling, zelfs onnodig.. ik start van de multiboot, dit heeft als voordeel dat je ook het 1 en ander kunt experimenteren zonder dat je direct de DB aan dreamup hoeft te hangen..

-== Freddy ==--

Dreambox DM500S==Triax 88cm dish==Geotrack H-120 rotor.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen