Ga naar inhoud

Humax motor draaid niet ?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een humax 5400 met motor maar de motor draaied opeens niet meer.

Ik heb al het volgende gedaan:

- Software opnieuw geinstalleerd

- Settingslijst vervangen

- Key.bin erin

- Beide connectoren opnieuw aangestript bij de motor (was niets aan te zien, geen breuk)

Ik heb ook nog even een andere kabel rechtstreeks op de motor aangesloten dan hoor ik hem wel 1x een tik-geluid geven maar beweegt niet. De led op de motor knippert rood moet eigenlijk groen knipperen geeft aan low intensenty?

Wie kan mij verder helpen?

Geplaatst:

Gelijkaardig probleem gehad met mijn motor,op de print van de motor waren alle contacten van de connectoren losgekomen.

Motor demonteren en connectoren opnieuw vastsolderen, was bij mij de oplossing.

succes

Geplaatst:

Bij mij was dit probleem ook en deze werd veroorzaakt door de voeding in de Humaxontvanger. Deze gaf niet voldoende spanning meer om ook de motor te laten draaien.

Dit komt voornamelijk voor bij de oude type voeding.

Je kan dus een nieuwe voeding proberen of zoals ik gedaan hen een apparte voeding (nokia) tussen de Humax via de coaxkabel en de motor.

Mac.

Geplaatst:
Citaat:
Bij mij was dit probleem ook en deze werd veroorzaakt door de voeding in de Humaxontvanger. Deze gaf niet voldoende spanning meer om ook de motor te laten draaien.
Dit komt voornamelijk voor bij de oude type voeding.
Je kan dus een nieuwe voeding proberen of zoals ik gedaan hen een apparte voeding (nokia) tussen de Humax via de coaxkabel en de motor.
Mac.

Kun je dat van die aparte voeding iets duidelijker aangeven ?
(specs van voeding, hoe schakelen en zo)
Geplaatst:

IK heb soortgelijk probleem nu.

Sterker nog helemaal geen uitslag van antenne settings.

Wellicht even verder speuren hier.

humax de geest :-( snik

Carpe Diem

Geplaatst:

Ik heb van een oude Nokia SatScan (motor driver kasje) alleen het kastje aangesloten om gebruik te maken van de voeding die hierin zit. Dus geen apparte afstand bediening, verder gewoon met de Humax de verschillende satelieten zoeken.

Hierdoor belast je de voeding niet zo zwaar van je Humax.

Bij een satelier dealer vind je voor weinig geld deze dingen nog wel eens.

Geplaatst:

Ik heb vandaag een nieuwe motor gehaald, oude motor nagekeken met winkelier was binnen in afgebroken. Nieuwe motor aangeschaft, maar nu begint het probleem weer om het goed in te stellen.

Ben al even bezig geweest kan nu alleen de sirius/hotbird/"tv cabo" ontvangen de rest wil niet er lukken schotel zal wel nog niet helmaal in de goede orbit stand staan??

Geplaatst:

Ik heb geprobeerd om aan de uitgang van de Humax een analoge tuner te hangen.

Dan reageren de handmatige knoppen op de motor wel, maar alleen als de Humax uit staat (standby)

Moet ik dan de analoge tuner en de Humax parallel schakelen ? (in serie zal de LNB wel niet zo leuk vinden)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen