Gast Geplaatst: 18 juni 2005 Geplaatst: 18 juni 2005 Hallo Kenners!, Ik heb afgelopen week een JVC QP-F85 home etc etc setje gekocht. Ik heb het hele zaakje aangelsoten op TV en Xtreem UCI 6400 en alles wekrte bijna naar behoren. Op het moement dat ik echter het scart signaal van de Xtreem (scart VCR) verkies om op te nemen (of te kijken) via mijn DVD ontstaan er rode strepen op het signaal. Met de scart in van de DVD is niets mis omdat wanneer ik een dvd speler rechtstreeks op deze port aansluit het beeld prima is. Wanneer ik via de TV naar de Xtreem kijk (Scart: TV) heb ik gewoon beeld. Ik heb ook al geprobeerd de scarts om te draaien (scart TV in de dvd recorder en scart VCR in de TV) maar dan blijft het probleem hetzelfde. Ook het omzetten van het scart signaal van RGB naar CVBS maakt geen verschil. Toch blijf ik het zoeken in de Sat receiver.... Iemand nog tips of suggesties of herkent iemand dit probleem? Alvast bedankt voor jullie moeite Neocobe ------------------------------- Xtreem UCI 6400, Philips 28PWR9525, JVC QP F-85
jpmerk Geplaatst: 23 juni 2005 Geplaatst: 23 juni 2005 Hallo Neocobe, Het kan natuurlijk ook aan je JVC liggen. Ik heb vorig jaar de JVC-MR1 gekocht. Niets dan ellende. Software moet voortdurend ge-updated worden door JVC-dealer. Dit is een vrij algemeen probleem bij JVC-recorders: bekende "loading"-probleem, audiokanaal dat bij tijd en wijle wegvalt, enz.
Theo50 Geplaatst: 23 juni 2005 Geplaatst: 23 juni 2005 De strepen worden veroorzaakt door de harde schijf in de Xtreme. Je gaf niet aan dat het een PVR is, maar ik neem aan van wel. Haal de voeding van de harde schijf maar los en je zal zien dat de strepen weg zijn. De schijf draait ook als je niet opneemt en gaat met opstarten lopen. Je kan proberen om de kabeltjes van de harde schijf op een iets ander punt van de ontvanger te leggen. Aluminiumfolie over de kabels heen doen wil ook wel eens wat helpen, maar ik heb er ook nog steeds in mindere mate last van. Succes Theo50
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen