martjeB Geplaatst: 20 juni 2005 Geplaatst: 20 juni 2005 Ik heb ruim 100gig aan mp3 in de dreambox. Tevens heb ik heb een usb hdd aan een pc. Deze pc heeft verbinding met de dreambox (samba). Ik selecteer de music directory en copieer deze naar mijn usb HDD (pc met XP). Dit gaat een bepaalde tijd goed (ca. 6 uur?) en vervolgens krijg ik op de pc een melding dat de netwerkverbinding is weggevallen. Er zijn dan al vele gig's gekopieerd....... (ca 70 Gig) Dit heb ik met zowel een hub als switch. In het verleden (toen had ik maar 70gig) had ik deze problemen niet. Wie weet de oorzaak en is er een windows commando om meerdere directories tegelijk te selecteren zodat ik de "back-up" handmatig in delen kan uitvoeren. Heb nu hydra op usb. Gtz. Martje B
Gast Geplaatst: 20 juni 2005 Geplaatst: 20 juni 2005 Lijkt op een probleem met het routen. Je schrijft niet of je dit via internet delen of een hardware router(+switch) doet (laatste is verreweg te prefereren trouwens) maar er zou iets mis kunnen gaan met de lease tijd en vernieuwing van de lease (de tijd dat een IP nummer aan een hardware device word uitgegeven) Als je PC flink druk is (bv met data transport over de LAN lijnen opslaan op de harddisk bij gebruik van internet delen) zou de tijd tussen aanvragen van de nieuwe lease en het beschikbaar komen wel eens tot een time-out kunnen leiden. Voor wat betreft die handmatige backup, gebruik gewoon het (in ieder geval bij XP) ingebakken backup (bereikbaar via start, programs, accessoiries,system tools, backup) en daar zelf aangeven wat je wilt 'opbakken' Groet, Skippy2
martjeB Geplaatst: 20 juni 2005 Auteur Geplaatst: 20 juni 2005 Ik heb een modem/router via BBned (voorheen had ik idd een andere) Die router geeft de ip adressen uit en deze blijven gelijk: 192.168.0.24=dreambox Het modem heeft maar 1 poort zodaty ik een sweex switch erbij heb. Deze was eerder defect en met de hub hetzelfde probleem. Dus ik zou de leasetimes drastisch moeten verhogen? Dit doe ik in de router? Mijn nieuwe probeersel is om alles via flashftp te doen. Ik wil nl de structuur en bestanden 1:1 weer via usb op een andere lokatie als jukebox gebruiken. Gtz. Martje B
HiredGuns Geplaatst: 20 juni 2005 Geplaatst: 20 juni 2005 Ik heb hetzelfde probleem, maar ik verdenk mijn hdd ervan dat ie te warm wordt, of teveel stroom verbruikt o.i.d. en dat dan de ip-stack eruit klapt. Gebeurt nl. ook als ik een hele avond mp3tjes heb gespeeld, en wil dan weer tv gaan kijken. Ga binnekort een NSLU aanschaffen, in de hoop dan van het probleem af te zijn.
martjeB Geplaatst: 20 juni 2005 Auteur Geplaatst: 20 juni 2005 Ik heb " dream ok" HDD. Gekke is ook dat als ik het constateer de HDD daarna wel gewoon opspint. Stel dat het iets met leasetijden is, dan kan dit ook de oorzaak zijn van wegvallen cardshare verbinding. Softcam restart en alles is weer ok. Als ik de oorzaak ontdek, bespaart het jou misschien zo'n nslu! Gtz. Martje B
HiredGuns Geplaatst: 20 juni 2005 Geplaatst: 20 juni 2005 Heb zelf alles met vaste ip-adressen geconfigureerd, dus dan heb je niets met lease-tijden te maken. Ik houd het toch op de HDD. Soms heb ik ook geen beeld, zodra ik de DB aanzet. Even later hoor je dan de hdd opspinnen, en dan heb ik ineens wel beeld.
martjeB Geplaatst: 20 juni 2005 Auteur Geplaatst: 20 juni 2005 via ftp geen problemen; na ruim 8uur bijna 100 gig. Waarom via ftp wel en via samba niet? Gtz. Martje B
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen