Gast Geplaatst: 20 juni 2005 Geplaatst: 20 juni 2005 welke expert weet wat dit kan zijn? met mijn 9500 al diverse malen software vervangen,echter na een satellietupgrade 1.33 kan ik niets meer doen ook niet met hyperterm. Ik krijg de melding maximaal aantal functiefouten.
Gast Geplaatst: 21 juni 2005 Geplaatst: 21 juni 2005 zet alles (Sammy en PC) eens echts uit en weer aan. je bootloader is niet gewijzigd, slechts de operating firmware. Dus hier na moet alles gewoon werken. Als dat nog niet het geval is, dan moet je Sammy via de front-knop-methode is download zetten downloaden dmv hyperterm op je PC.
Gast Geplaatst: 21 juni 2005 Geplaatst: 21 juni 2005 op 2 pc.s zowel normaal als hyperterm geprobeert,op het display gaat alles lopen maar zowel setting als firmware slaat hij niet op. Dit is gebeurd naa een satellietscan(1.33 Hij draait nu even met een reborn moduul,automatisch scannen,gaat ook perfect. Terugzetten in fabrieks instellingen wil ook niet. Ik heb stapels samsungs in de handen gehad,maar dit snap ik niet. Alleen hyperterm geeft aan dat er teveel functiefouten zijn en stopt ermee. Je bent toch handig met die sammys.ik heb nog een vraag,en andere samsung die ik heb staan,die verliest signaal terwijl de lnb spanning correct is,zou het blikje(lnbtuner) defect zijn- Voeding is het niet deze heb ik al vervangen. Jammer,nu heb ik diverse werkloze sammys,maar ze worden oud)5 jaar'.
Gast Geplaatst: 21 juni 2005 Geplaatst: 21 juni 2005 @satbetweter Een van de dingen die bij een dsr9500 geen overbodige luxe is een koeling voor de sammy De sammy kan behoorlijk warm worden en dat komt niet ten goede aan de levensduur en de stabilitijd Op het web vind je hele goede oplossingen om het warmte probleem aan te pakken En als ik je zo hoor kan het ook geen kwaat om even naar de bootloader te kijken Hang er even een jtag aan en zet de bootloader er opnieuw in Dat is heel simpel bij de sammy Kijk dan nog eens of het probleem er nog is Sucsess
Gast Geplaatst: 21 juni 2005 Geplaatst: 21 juni 2005 klinkt goed willem 2,zou je dat voor me willen/kunnen doen.
Gast Geplaatst: 22 juni 2005 Geplaatst: 22 juni 2005 Hey, Zat ff de berichtjes te lezen hiero en las je probleempie..... Ben errug benieuwd wat voor fouten hyperterminal precies geeft, misschien dat je dan verder kan achterhalen waar het fout gaat, kan namelijk niet zomaar mis gaan en het werkelijk veranderen van de bootloader dmv firmware is zoals DSR9500 al zegt onmogelijk, dus het komt erop neer dat je het probleem hoogst waarschijnlijk wel zal oplossen als je met een jtag aan de slag gaat, want dan vervangt ie zowel de loader als de firmware (geloof dat ie er dan multicas 100 inzet ofzo) iniedergeval zou dat het probleem waarschijnlijk oplossen, maar,... Tevens vraag ik me wel een beetje af of samsung niet iets heeft veranderd in de opbouw van de firmware.. dit zou best wel is problemen kunnen geven als je je firmware update, zeker als je hiervoor bijvoorbeeld een oude versie had draaien (dus alles tot 124 en dus ook de emu's gebaseert op 118!!!!) maarja eigenlijk zou je dus eerst moeten weten of iemand al is hetzelfde heeft gedaan dus via sat geupt naar 133 met een loader 500 of 501 (evt versie 504, maar die had er dan vast al iets van 129 in staan!!) iniedergeval wil ik wel weten of het bij iemand anders ook fout ging ofwel goed!!! handig om te weten.... Tja verder wil ik je nog graag even waarschuwen, het meteen gaan kloten met een jtag is niet errug verstandig, zeker als je niet helemaal 100% zeker bent van wat je aant doen ben, 1 onderbreking in de datastream tijdens het flashen en het is het einde van je sammy!!!! Maarja zal wel het probleem oplossen, aangezien zowel de loader als de firmware wordt vervangen... de loader zal onaangetast zijn, maar de firmware is na een succesvolle flash terug gezet naar multicas 100 geloof ik... iniedergeval zal het dan zeker opgelost moeten zijn, anders is het hardware matig, wat ik me niet voor kan stellen.... (weet iemand hier hoe het ookalweer prezies zat met het vervangen van de loader, ben er even een tijdje uit geweest... Er was iets met het laden staat me bij, de sammy moet compleet zijn gestart nadat de jtag is genulled, maare waarom was dat ookalweer, was dit een trukje wat ze gebruikte met het adresseren van de STI proc, of was het simpel weg een spannings dingetje, dat de proc geen spanning heeft als de sam in standby staat???? weet dit ff niet meer...maar dat ff terzijde)terug naar het probleem... zet eerst is ff een logje van hyperterminal hier neer, misschien komen we dan verder, ene welke firmware had je voor de upgrade, dan zal ik dat er ook wel ff inzetten en proberen te updaten naar 133, dan weten we misschien meer..... Mijn advies wacht nog ff met de JTAG een dooie sam heb je zo en hij is echt total loss dan als het fout gaat!!!! Naja hoor wel wat je doet... Mvg. MP
Gast Geplaatst: 22 juni 2005 Geplaatst: 22 juni 2005 deze samsung hebben in der loop van de jaren,alle softwareversies op gestaan,die er waren,zelfst een irdetoversie. De laaste versie was de eurocam,die werkt met de secakaart. Na de satelliet upgrade kan ik er nien meer in. Daarnaast heb ik nog een sammy,die signaal verliest,voeding is vervangen,maar nu is waarschijnlijk het tunerblikje stuk. Bij de importeur die ze destijds naar nl verscheept heeft,kunnen ze niets meer leveren. Weet niet of dit te repareren is.
Gast Geplaatst: 22 juni 2005 Geplaatst: 22 juni 2005 Jaja ok, dus ook een multicas versie geloof ook gebaseert op iets van 118 ofzo?? naja zal em er is in knallen en dan laten uppen naar 133, ben benieuwd wat er nu weer gebeurt.... Tja die andere ontvanger, tunerblikje is best te vervangen, heb er in de tijd 3 van kunnen krijgen via via, maar die heb ik allemaal al vervangen... Het is best goed te doen, alleen het is best wel een moeilijk te vinden onderdeel van de sammy.... Tja als je er 1 weet te krijgen dan kan ik em wel voor je inbouwen, maar heb echt geen flauw id hoe ik eraan moet komen..... Naja laat nog wel ff weten als ik die firmware erin heb zitten... MP
Gast Geplaatst: 24 juni 2005 Geplaatst: 24 juni 2005 Denk erom De structuur van de settingfile is bij versie van firmware 125 en hoger anders !!!!! In SETEDIT kun je dit converteren. Druk anders even op reset Dan eerst oude/EMU-firmware erin en weer een settingslijst suc6
Gast Geplaatst: 25 juni 2005 Geplaatst: 25 juni 2005 laat eens even de loggings zien ... " Alleen hyperterm geeft aan dat er teveel functiefouten zijn en stopt ermee."
Gast Geplaatst: 28 juni 2005 Geplaatst: 28 juni 2005 Hey, Nou heb eindelijk de sam kunnen updaten, dus vanaf de oude multicas direct naar 133 via de sat. Jammer genoeg ander dan dat de zenderlijst kwijt is krijg ik geen vastlopers ofzo, dus daarna maar weer terug naar me emu die ik hiervoor erin had staan en ook hier geen problemen, dus het is echt een dingetje in je sam... Zet inderdaad die log van hyperterminal hier neer, dan kunnen we een stuk meer zien... Enne de methode via de front knoppen (uit me hoofd pijltje naar rechts en dan uit standby halen toch??) iniedergeval wat doet je sam dan, gebeurt er helemaal niks, of krijg je wel de loader te zien, maar krijgt ie dan een time out??? Ben errug benieuwd... Mvg, MP
Gast Geplaatst: 29 juni 2005 Geplaatst: 29 juni 2005 hij begint netjes met 3.01 op het front,daarna gelijk 9500
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen