DikkieDick Geplaatst: 22 juni 2005 Geplaatst: 22 juni 2005 Hallo, Mijn vader heeft een Strong 8000 en die heeft sinds gisteren alleen nog maar beeld op RTL4 en 5. De overige NL-zenders doen het niet meer. Ik heb hem gevraagd om te kijken naar de kaartinfo, maar hij weet niet hoe ie dit moet doen en ik ken de ontvanger niet, dus ik kan hem verder ook niet helpen en hij woont ook niet echt in de buurt. Wie weet raad? Hij heeft een zwarte CanaalDigitaal-kaart. Volgens mij zit er 'gewoon' standaard firmware in. Geen idee wat. Ik heb me daar verder nooit in verdiept. En zelf sleutelt ie er toch niet mee. Ik weet dat er een optie was voor abonnementsgegevens, maar via het menu kon ie dat nu niet vinden. Alleen opties voor setup (demonstratie, en installatie van kanalen), geluid en beeld. Bvd. Mvg, Dick -- Dreamobox 7000s (80GB) / Multytenne en een inactieve vaste opstelling voor Astra1 en een aantal ontvangers die weg mogen/kunnen ;-)
DikkieDick Geplaatst: 22 juni 2005 Auteur Geplaatst: 22 juni 2005 Hmmm... Vaders belde net. Probleem was weer opgelost. Tja, zat eerst met de AB van de TV te werken, dus dat werkt niet lekker, gewoon via het menu van de tv. ;-) Vergat natuurlijk de AB van de decoder te gebruiken. Kon dus nu wat meer zien en bleek dat bij Ned1 etc. de signaalsterkte helemaal rood was. Gaat bij zijn schotel kijken en LNB. Heeft ie gelukkig niet op het dak staan maar op 'ooghoogte'. Zit er een klein pluisje op de LNB. Hij haalt die eraf en de signaalsterkte schiet weer naar groen en de overige zenders beginnen ook weer beeld te geven. Hij weer blij. ;-) Maar dat een klein pluisje zo'n invloed heeft. Of Ned1 etc. zitten op hele zwakke transponders. Mvg, Dick -- Dreamobox 7000s (80GB) / Multytenne en een inactieve vaste opstelling voor Astra1 en een aantal ontvangers die weg mogen/kunnen ;-)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen