Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,

Waarschijnlijk een beginnersvraag:

Ik heb nu al een tijdje zitten zoeken in dit forum en heb inmiddels ontdekt dat er meer mensen zijn met problemen met de EPG voor de NL-zenders.

Toch is mij 1 ding niet helemaal duidelijk geworden.

Ik heb een Topfield 5500 PVR; Als ik EPG Mediahighway uit heb staan (in het instellingenmenu) krijg ik alleen de now/next informatie. Als ik EPG Mediahighway aanzet, krijg ik informatie over de volgende 2 dagen. Echter, deze informatie wordt niet meer up-to-date gebracht Na 2 dagen is er geen nieuwe programma-informatie meer.

Ik moet dan in het menu EPG mediahighway weer uitzetten om tenminste now/next informatie te krijgen. In andere threads las ik al dat wanneer je vervolgens de topfield uitzet, dan EPG Mediahighway weer aanzet, het weer zou moeten werken. Dit werkt bij mij alleen als ik een paar dagen wacht. Zolang de laatste informatie nog redelijk recent is, gebeurt er niks...

Ligt dit aan mijn Topfield? Of ligt dit aan Canal+?

Kan ik hier iets aan doen, zodat ik tenminste voor de komende 2 dagen steeds actuele informatie heb?

Wat zijn de correcte instellingen voor EPG Mediahigway? In het menu kan je een transponder selecteren. Ik heb die tot nu toe nog niet veranderd.

P.s.: Ik heb het hier over de NL zenders, met de Duitse zenders werkt het prima. (Ik heb een Aston 1.05 module met Groen Canal+ kaartje).

Groetjes,

André

Geplaatst:

Hoi,

De Mediahighway EPG data moet iedere dag opnieuw worden opgehaald. Dit kan handmatig door op 'guide' te drukken, maar je kan het ook automatisch doen. Kijk maar eens in het topic 'nieuwe informatiebalk voor topfield 5000/5500'.

Ik heb de transponder in MHW EPG instellingen staan op de transponder van o.a. Nederland 1 (12515).

Als de MHW EPG aan staat werkt de now/next dus niet meer.

De Duitse zenders werken helemaal niet met MHW.

Ik hoop dat je hiermee op de juiste weg komt.

Groeten,

Geplaatst:

Hallo Andre,

In het menu zet je de media highway aan.

Het geheel gaat echter niet automatisch je moet hem elke dag opnieuw ophalen.

Dit doe je door (elke dag) op "guide" te drukken (schotel dient wel op astra te staan tijdens deze actie).

Het geheel kan ook geautmatiseerd worden maar dan moet je even zoeken bij de blue line thread.

Die heeft een fucntie dat het elke dag opgehaald kan worden zonder dat je iets hoeft te doen.

Zie bijlage voor menu instelling.

Succes.

post-1115-1318258295,2513_thumb.jpg

Melle
DM500HD, Funke 99cm & StabHH120 & Smart Lnb, Funke 68cm & Duo Lnb Quad.

Geplaatst:

Hallo,

Allebei vriendelijk bedankt voor de snelle reactie. Ik had inmiddels ook al geexperimenteerd met Jag´s EPG (mooie TAP) en die haalt ´s ochtends de EPG informatie binnen. Maar dus niet die van Mediahighway.

Ik zal eens even naar die Blueline thread gaan zoeken.

Nogmaals bedankt voor de info!

Groetjes,

André

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen