albertmol Geplaatst: 8 juli 2005 Geplaatst: 8 juli 2005 Ik heb een DM7020, Samsung 160GB hdd, Gemini 2.00 In en ander draadje op dit forum las ik dat er netwerk problemen zijn, maar dat lijkt mij hier niet het probleem. Als ik een FTA kanaal opneem, gaat het helemaal goed. Ik heb newcamd 6.1, newcamd 5.28, camd 3.773 met originele CD kaart geprobeert. Om de paar seconden hapert het beeld even, geluid gaat gewoon goed. Wie weet raad? Albert. DM8000SSSC | Popcorn Hour C-200 | Synology DS1512+ | Visiosat BigSat: 28-23-19-13-9-5-1w-5w | Panasonic TH-46PZ85 Control4 Home Automation
Gast Geplaatst: 8 juli 2005 Geplaatst: 8 juli 2005 Probeer eens mgcamd (eventueel in combinatie met cardserv uit newcamd voor de kaart, staat in een andere thread beschreven). Mijn ervaringen met opnemen op de 7000 zijn met mgcamd de beste. Suc6, Lion
albertmol Geplaatst: 9 juli 2005 Auteur Geplaatst: 9 juli 2005 Mgcamd werkt! Idd met de cardserv uit newcamd. Kanalen van CD kaart worden nu stottervrij opgenomen. Bedankt voor de tip. DM8000SSSC | Popcorn Hour C-200 | Synology DS1512+ | Visiosat BigSat: 28-23-19-13-9-5-1w-5w | Panasonic TH-46PZ85 Control4 Home Automation
S.A.N. Geplaatst: 9 juli 2005 Geplaatst: 9 juli 2005 Ik heb hetzelfde probleem maar ben nog onvoldoende thuis met de dreambox om met deze blijkbaar perfecte tip het probleem op te lossen. Kan iemand deze tip nader toelichten. N.
Gast Geplaatst: 10 juli 2005 Geplaatst: 10 juli 2005 mgcamd + cardserver werkend krijgen wordt o.a. hier beschreven: http://www.sat4all.com/forums/showflat.p...p;page=2#916651 Overigens merk ik zelf geen enkel verschil in opnamen tussen mgcamd en bv newcamd (beiden perfect, zonder ooit een enkele hapering gezien te hebben) Grote voordeel van mgcamd is dat hij twee kanalen gelijktijdig kan decoderen. Maar zijn grote nadeel is dat hij bij snel zappen regelmatig of beeld of geluid van een kanaal mist. Na nog een keer up/down zappen gaat het meestal weer goed. Ik gebruik dus altijd newcamd, behalve als ik wil opnemen en tegelijk een ander kanaal kijken, dan switch ik tijdelijk naar mgcamd. Jammer dat die emu jongens (voor zover ik weet) hun emus niet als opensource community project hebben gelanceerd, anders konden we met z'n allen de nadelen van bepaalde emu's oplossen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen