Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Is het mogelijk een Strong 8100 (V22) te voorzien van een eigen kanalenlijst

voor alleen Astra m.b.v. edstrong ? Of moet er toch eerst andere software geladen worden. (1000 kanalen zou genoeg moeten zijn voor astra toch ?)

Gr. Rene

Echostar 5020 PVR + Strong 8000 +80 cm Wok + Motor+Alps Twin LNB + Abo+X-cam+Aston 1.5

Geplaatst:

Een originele V22 8100 ontvanger is niet zo eenvoudig te voorzien van een eigen kanalenlijst. Ik heb er op mijn site wel een uitleg van staan hoe je dat kunt doen, maar het is vrij omslachtig. Bovendien kun je misschien beter toch maar eens goed doornemen wat er hier allemaal op het forum staat over de alternatieve firmware, omdat die ook leuke extra mogelijkheden biedt.

M_Z

Geplaatst:

Maar als je hem toch wil bewerken met edstrong zet dan gewoon de sattracker 1.7 erop.

Dan kun je alle lijsten wie hier staan erop zetten!

er staan hier op dit board verschillende kanalen lijsten?

(ook voor alleen de Astra - Gradus R kanalen lijst)

Geplaatst:

Dat klopt inderdaad ! De bestaande lijsten nemen veel werk uit handen.

Ik heb een 8000 met ST 1.7 met een kanalenlijst en mijn ouders hebben een 8100 met originele software. Ik wil eigenlijk de 8100 ook van sattracker gaan voorzien alleen heb ik wat raars meegemaakt met mijn 8000. Bij het zappen boven kanaal 100 is hij al 2 keer spontaan uitgesprongen. Ik moest de aan/uit knop gebruiken om de zaak opnieuw op te starten. Klinkt dit bekend? Daarom ben ik nog een beetje voorzichtig met de ontvanger van mijn ouders. (nu werkt het goed met beperkte kanalen)

Gr. Rene

Echostar 5020 PVR + Strong 8000 +80 cm Wok + Motor+Alps Twin LNB + Abo+X-cam+Aston 1.5

Geplaatst:

als de ontvanger spontaan uitgaat is het meestal de kanalenlijst waar een foutje in zit... (mijn ervaring dan) kan ook een codering zijn die de emu in de war brengt natuurlijk...

Bolt HD, strong srt8000 sattracker 4, srt4125 concord 1.05, hotbird, astra 1,2,3

Geplaatst:

Heb je het nu over de 8000 of de 8100 wie uitgaat ?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen