station_hendrik Geplaatst: 10 juli 2005 Geplaatst: 10 juli 2005 hoi, net PLI image op de db geploft en nu zie ik niets meer op mijn hdd staan. Zet ik Hydra erop dan is alles weer terug. Ken iemand dit? Er zit een Maxtor 160GB schijf in.... --> Windows logica: Afsluiten onder Start
dAF2000 Geplaatst: 10 juli 2005 Geplaatst: 10 juli 2005 Misschien je harddisk als ReiserFS geformateerd?
Gast Geplaatst: 10 juli 2005 Geplaatst: 10 juli 2005 Controleer eens of je hdd uberhaupt gemount is, en op het juiste mountpoint etc. (commando 'mount') Zo ja, probeer eens naar je movie directory te bladeren, ipv alleen in "recorded movies" te kijken, in filemode. "recorded movies" gebruikt namelijk de file 'recordings.epl', misschien dat deze niet op de plaats staat waar PLi deze verwacht.
Hyunday magic Geplaatst: 10 juli 2005 Geplaatst: 10 juli 2005 PLi ondersteund inderdaad geen Reiserfs Met onderstaande gegevens en de inhoud van de atachement, gaat het lukken kopieer reiserfs.ko naar /var/bin en de init file en /var/etc. >>Als er al een init file is dan de inhoud van deze in die van je box editen: /sbin/insmod /var/bin/reiserfs.ko /bin/mount /dev/ide/host0/bus0/target0/lun0/part1 /hdd/ vergeet niet: chmod 755 init Reboot je box. 918044-reiserfs.zip The latest Pli in the box. Vu+ Duo,Dm7000, Triax+ Stab en Wavefrontier T55
Gast Geplaatst: 10 juli 2005 Geplaatst: 10 juli 2005 Citaat: PLi ondersteund inderdaad geen Reiserfs Ik zou overigens ook geen reiserfs willen aanraden op je dreambox hdd. Heb een jaartje ofzo gedraaid met reiserfs op m'n notebook, waar ik veel linux kernel ontwikkeling op deed (uiteraard gepaard gaand met de bijbehorende crashes). Omdat reiser3 alleen journaling voor de metadata heeft, kan het gebeuren (en volgens murphy gebeurt het dus ook) dat filedata van files die open staan tijdens de crash, gewoon omgewisseld wordt. Filesystem is weliswaar niet corrupt, maar de filedata dus wel... Ik gebruik nu reiser4, wat eindelijk alles journaling doet. Leuk filesystem als hoge performance vereist is. Maar reiser4 zit niet in de mainstream 2.6 kernel (en zal er waarschijnlijk ook niet inkomen, vanwege structurele meningsverschillen over bepaalde implementatie keuzes met Linus) Op mijn 7020 hdd heb ik maar gewoon een ext3 filesystem gezet. Is snel genoeg voor alles wat de dreambox met de hdd doet, en lekker powerfailsafe. Vertrouwen in reiser3 ben ik namelijk volledig kwijtgeraakt na een paar frustrerende gevallen van verloren data.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen