Ga naar inhoud


Memory error, win foutmelding


Humming

Aanbevolen berichten

Mensen ik zit met het volgende probleem,

 

Bij opstart krijg ik de melding; memory error 164mb, er zit 256mb in de pc

 

Nadat ik de hardeschijf heb geformatteerd en WinXp Pro heb geinstalleerd leek het goed te gaan, maar na een aantal minuten valt het hele systeem spontaan uit om weer opnieuw te starten. In windows krijg ik dan de melding 'Windows heeft het systeem van een ernstige fout hersteld' onder 'Deatils' staat "C;\windows\Minidump\mini071005-01.dmp

en C:\Docume~1\Gebrui~1\locals~1\Temp\wer.tmp dir000\sysdata.xml

 

Is dit een virus, of iets anders?

En hoe dit op te lossen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


zet eerst de optie eens uit dat je PC herstart na een kritieke fout. je zou nu de foutmelding moeten kunnen zien zodra deze vast slaat.

 

dit doe je bij de herstel- en opstartinstellingen van je systeem (config-scherm -> systeem -> geavanceerd)

 

 

groet,

merDe

deze ruimte is te huur
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hartelijk dank, ik ga hiermee aan de slag.

 

Het vreemde is met het RAM geheugen, wanneer ik andere geheugenchips in doe is het probleem niet verholpen dat het systeem zichzelf opnieuw opstart en de melding geeft dat er een ernstige fout is hersteld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
wanneer ik andere geheugenchips in doe is het probleem niet verholpen dat het systeem zichzelf opnieuw opstart en de melding geeft dat er een ernstige fout is hersteld.

Daarom moet je de raad van Ome Merde eens opvolgen en die stomme "automatisch opniew opstarten" in Windows uitschakelen. (microsoft beweerd dat XP bijna geen last meer heeft van de BSOD maar dat komt gewoon omdat zij bij een BSOD het systeem gewoon opnieuw opstarten).

Als je de automatisch opnieuw opstarten uitzet krijg je normaal het BSOD te zien, dan moet je ff de foutmelding opschrijven en eens met google zoeken (als het probleem bekend is zal er wel ergens wat meer info op een forum staan).

Ik heb ook eens zo'n probleem gezien op de PC van iemand uit de buurt, telkens als hij de PC wilde uitzetten deed deze een reboot. nu bleek dat de driver van zijn USB webcam bij het uitschakelen voor een BSOD zorgde en daarop resette het systeem zichzelf steeds, dus ff de software en de webcam verwijderd en probleem opgelost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...