Ga naar inhoud

Enigma netjes herstarten

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb al gezocht maar kom alleen de killall oplossing tegen. Nadeel is dat alle enigma settings dan niet gesaved worden. Weet iemand hoe ik enigma netjes kan herstarten vanuit een console sessie zodat de instellingen bewaard blijven ?

Vb. Als ik op een kanaal sta en ik reboot de DB, dan begint hij weer op dat kanaal na het opstarten. Als ik een killall enigma doe dan gaat hij naar de zender waarop de DB stond toen ie voor het laatst is gereboot.

P.s.: Draai Phoenix 1.09 op een DB 7020

Geplaatst:

probeer een kill -SIGTERM <PID van Enigma> of

kill -15 <PID van enigma>

da's standaard manier in linux om netjes een process te killen. Of kill -SIGHUP dan gaat enigma niet down maar leest de settings opnieuw in.

bovenstaand niet zelf in praktijk getest.

Suc6

Wiri

Geplaatst:

ook 'killall enigma' is een nette manier van enigma afsluiten.

killall is wat handiger, omdat het op procesnaam werkt ipv op pid.

Default signal is SIGTERM, net als bij kill.

enigma slaat zijn settings wel degelijk op als je 'killall enigma' doet, als je handmatig settings hebt zitten veranderen, moet je 'killall -9 enigma' doen, 9 is het zwaarste signaal (KILL), om te voorkomen dat enigma je wijzigingen ongedaan maakt.

Maar blijkbaar wordt in de signal afhandeling het huidig geselecteerde kanaal niet opgeslagen.

Dat doen ze blijkbaar alleen als je vanuit een enigma functie enigma afsluit.

Slordigheidje lijkt mij, niet meer dan dat.

• 2 weken later...
Geplaatst:

(Beetje laat) maar dank voor de uitleg. Ik heb niet geexperimenteerd omdat ik al een keer heb gehad dat toen ik na het hangen van de sysinfo plugin een killal deed ik al mn zender instellingen kwijt was (had ze uiteraard wel gebackupped). Ik neem dus aan dat dit door de plugin veroorzaakt is ipv de killall. In ieder geval goed te weten dat het op de traditionele *nix manier zou moeten werken aangezien ik een los rc script miste waarmee Enigma gestart en gestopt kon worden.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen