Ga naar inhoud

Dreambox stream door forwarden naar meerdere gebruikers.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

De bedoeling is dat de stream uit de dreambox doormiddel van een server wordt omgezet naar een wmv of een mpeg stream. Dan kunnen andere gebruikers die tv willen zien gewoon met hun windows media player of winamp de stream openen.

Alleen nergens op internet kan ik iets vinden hoe ik die stream omzet en welke streaming software hiervoor het beste is.

Ik hoop dat iemand hier een oplossing voor heeft anders moet ik een pctv kaartje in de server zetten en daarmee tv beelden gaan streamen.

Geplaatst:

Met bitcontroll kan je ook zoiets dacht ik.

Je kan dan via je mediaplayer tv kijken en via de mediaplayer ook weer broadcasten naar andere machines op het netwerk. Dit gaat via TCP/IP dus moet ook over internet kunnen.

Zelf nog niet getest.

DM500 (philips tuner) - triax 78cm - strong rotor

Geplaatst:

Je kunt ook eens naar theora kijken. Dit is van de club van OGG Vorbis. Maar dan met beeld en helemaal opensource.

Het leuke is dat je dus een icecast server kunt opzetten en zo (mits je genoeg bandbreedte hebt) een aantal mensen kunt laten kijken. Je streamt naar de icecast server en vanaf daar kun je dan connecten.

Weet niet zeker of dat ook met de dreambox stream gaat, maar misschien is dit een mogelijkheid.

1x Dreambox 7000 met externe harddisk

1x Dreambox 500

1x AZBox Premium HD

Draaibare schotel met Maximum Twin 0,3 db LNB

Gentoo Linux Server en nog andere computer zooi

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen