skycar008 Geplaatst: 13 juli 2005 Geplaatst: 13 juli 2005 Hoe zet ik de kanalenlijst in mijn dreambox goed. Ik wil namelijk zowel de Eurobird 1 en Astra 2 ontvangen via 1 LNB. Dit is mogelijk. Ik heb namelijk de LNB op poort 3 van de diseq swtich zitten. Hoe moet ik dit ik mijn kanalenlijst regelen, je kunt nu of de Astra 2 of Eurobird scannen en niet allebei. Je moet zowel de transponders van de Eurobird als de Astra twee scannen. Wat moet ik doen?
Gast Geplaatst: 13 juli 2005 Geplaatst: 13 juli 2005 Je moet een satellites.xml hebben die de transponders van beide satellieten apart bevat. Dan kan je vervolgens beide satellieten op dezelfde lnb zetten (gewoon beide satellieten aanmaken in "Satellite Configuration", en die allebij op lnb 2 zetten (je telt vanaf 0)) Nu kan je ze allebij apart scannen. De eerste satellites.xml die ik had, had een gecombineerde astra2/eurobird1 transponderlijst, dus werd hij in "Satellite Configuration" ook als een enkele satelliet ingesteld, en moest ik ze ook samen als 1 satelliet scannen. Net zo als de astra1 overigens, volgens mij is dat eigenlijk ook een cluster van satellieten die een paar kilometer uit elkaar 'zweven'
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen