Gast Geplaatst: 16 juli 2005 Geplaatst: 16 juli 2005 Mensen, het zal wel niet kunnen, maar heb toch een vraagje, gisteren zaten we met vrienden bij elkaar en toen wilden we eigenlijk van de dreambox de pc uitzetten (zitten op hetzelfde netwerk), zou dat kunnen of niet, want je kunt via telnet wel van de pc naar de dreambox, kan dat ook andersom dan? en kan ik zo de pc bedienen?
dark-angel-djin Geplaatst: 16 juli 2005 Geplaatst: 16 juli 2005 als je nu een LINUX PC hebt dan mis swel maar dan moet dat kunnen dan moet je het een en ander doen om je toegang te geven op je pc als (root) su en dan kun je idd ook via telnet van je db naar je pc comm geven
scrolll Geplaatst: 16 juli 2005 Geplaatst: 16 juli 2005 Ik ben alleen maar bekend met een linux omgeving. Hoe het met windows gaat daar weet ik niet zoveel van. Omdat linux een multi user systeem is kun je als een 2' of *' user inloggen. (Windows is een single user systeem en als het systeem draait is de enige user al bezig en kunnen er geen anderen meer bij. Maar mijn windows kennis is beperkt Mischien zijn er mogelijkheden) Ingelogged in de Dreambox en dan kun je met telnet naar elke andere PC (als de routing goed staat) dan kun je op die PC weer uit de voeten. Ook "halt -p" bijvoorbeeld en als je APM goed staat gaat de PC netjes uit. Zo zou je dus je eigen PC uit kunnen zetten. De PC waarvan je de Dreambox benaderd HI. succes Scroll
NetWave Geplaatst: 16 juli 2005 Geplaatst: 16 juli 2005 Het kan wel. Je moet een telnet of SSH server op je Windows machine installeren, bv. OpenSSH for Windows. Dan open je vanaf je Dreambox een shell op je Windows machine, bv. in het geval van SSH; ssh user@<ip adres PC> Tik in; shutdown -s (zie "shutdown /?" voor meer opties) Er zullen nog wel meer mogelijkheden zijn, maar dit is er in ieder geval één.
Gast Geplaatst: 16 juli 2005 Geplaatst: 16 juli 2005 rpcclient uit de samba suite is ook een mogelijkheid. Of natuurlijk een van de vele exploits die windhoos laten crashen / afsluiten ;-)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen