Gast Geplaatst: 20 juli 2005 Geplaatst: 20 juli 2005 Bij het afspelen van een opname zowel gecodeerd als ongecodeerd komt het voor dat het beeld stil blijft staan soms na wel 3 of meer keer opnieuw starten van de opname lukt het wel deze helemaal af te kijken , en helaas soms ook niet. Ook gebeurd het wel dat bij het afspelen van een opname het beeld op zwart blijft terwijl het geluid wel doorloopt.
Gast Geplaatst: 20 juli 2005 Geplaatst: 20 juli 2005 En nu komen de standaardvragen weer: welke firmware-versie welke smartcard
Gast Geplaatst: 21 juli 2005 Geplaatst: 21 juli 2005 Oeps..... Firmware 1.05 laatste via OTA binengehaald , smartcard origineel CD
Gast Geplaatst: 21 juli 2005 Geplaatst: 21 juli 2005 @toppiedus: Als je een 'foute' opname bekijkt, gebeurt die fout dan steeds op dezelfde plaats in de opname of gaat het op dezelfde plaats ook wel eens goed? Als de opname nog in gekodeerde staat is, heb je misschien proberen te knippen? Wat bedoel je met vastlopen? Wat zie je dan? Wat werkt er niet meer? Wat gebeurt er? Hoe los je het dan (tijdelijk) op? Mocht het constant op dezelfde plaats fout gaan, dan is er tijdens de opname iets fout gegaan. En daarom dit: Op 5-7 maakte je melding van het feit, dat je de kabels had gewisseld en ook nog eens de Diseq hebt aangezet (die je niet eens gebruikt). Je zei na dit gedaan te hebben, dat je weer signaal had. Vraag is nu ook: wat heb je gewisseld? Er staan namelijk 2 tuners in jouw handtekening! Heb je soms elke tuner doorgelust en elke PVR op een kabel vanaf de twin-lnb aangesloten? Wat gebeurt er als de kabels weer in originele plaats zitten? Conclusie: we kunnen pas helpen als we weten hoe de zaak aan elkaar geknoopt is! Je kunt nu altijd wel eens proberen de PVR even spanningsloos te maken (is dus niet hetzelfde als standby) of een fabrieksreset (instellingen backuppen!) Hoe zijn T1 en T2 ingesteld?
Gast Geplaatst: 22 juli 2005 Geplaatst: 22 juli 2005 @ dishman: Sorry ik realiseer me nu dit ik hier niet erg duidelijk in ben geweest Twin LNB met 2 kabels op T1 en T2 aangesloten systeem vast ( de diseq staat inmiddels toch weer uit) de kwaliteit van ontvangst is ca. 60% en de signaalsterkte ca. 83% Bij het afspelen van een opname zowel gecodeerd als gedecodeerd komt het voor dat hij op een punt vaststaat en niet meer voorruit en/of achteruit te bewegenis. Het is niet zo dat dit altijd bij b.v 77% van de opname is , dit wisselt. wel is het zo dat als dit zich voordat het steeds op dezelfde plaats in de bewuste opname is. Bij het afspelen van een opname starten gebeurt het ook wel eens dat het geluid loopt maar het beeld zwart blijft (inmiddels ontdekt dat wanneer we in dit geval het geluid harder zetten meestal het beeld ook komt. P.s de Topfield staat nu even niet aangesloten)
Gast Geplaatst: 22 juli 2005 Geplaatst: 22 juli 2005 @toppiedus: Mijn voorlopige conclusie(s): 1. Je hebt zoals het nu lijkt geen extra problemen met de CAM of smartcard, want het gebeurt dus ook bij ongecodeerde opnames. Maar: als je een gekodeerde zender opneemt en niet naar een andere gekodeerde zender zapt, gaat de CAM+smartcard WEL dekoderen, waardoor toch nog fouten kunnen ontstaan. Om dit uit te sluiten, neem even iets op van BVN. Dit is een ongekodeerde zender, dus dan doen smartcard en CAM-fouten even niet mee. Test daarna de opname. 2. Je hebt versie 1.05 OTA in de PVR zitten. Dit programma bestuurt de hele gang van zaken binnen de PVR (ook de bediening van de harddisk). Omdat je in de laatste regel zegt, dat het beeld wel terug komt als je het volume verhoogt, is de besturing misschien een beetje van slag (puls op lichtnet/statische elektriciteit..). Om het programma te dwingen te werken zoals het zou moeten, kun je de PVR even spanningsloos maken. Gewoon de netstekker eruit of schakelaar op achterkant. 3. Het programma 1.05 OTA doet misschien vreemd, omdat er in het geheugen waar de persoonlijke setup in staat, een fout staat of een foute onverwachte waarde. Om dit te voorkomen, doe dan een fabrieks-reset. De truc is dan alsvolgt: het programma 1.05 OTA schrijft standaard-waardes (volgens de fabriekswaarden) in het geheugen. Daarna wel weer jouw persoonlijke setup/instellingen weer opnieuw invoeren helaas. Maar op die manier kan het programma weer goed met de geheugenwaardes werken zonder verrassingen. 4. Het kan natuurlijk best zijn, dat er wat fout is op de harddisk. Ik verwacht het eigenlijk niet, vanwege jouw laatste regel (volume). Ik sluit het niet helemaal uit, maar ik zie met formatteren het probleem niet opgelost worden. Proberen staat natuurlijk vrij.... 5. Heb je wel op beide tuners signaal? Bij de Topfield kun je een tuner kiezen, maar bij de 5020 niet. Dit gaat geheel automatisch. Standaard wordt altijd de eerste tuner benut (druk maar eens een paar keer op <info>). Als je dan signaal hebt, kun je dus ook opnemen. Als je daarna een andere zender op een ander transponder kiest terwijl je opneemt via tuner 1, wordt automatisch op tuner 2 overgeschakeld omdat die nog vrij is om te bekijken. Als blijkt dat je geen signaal op tuner2 krijgt (druk een paar keer op <info>) omdat je de vorige keer met kabels hebt gewisseld, dan heeft de PVR een groot probleem. Ik weet niet wat de programmeurs daar voor methode voor hebben gevonden, maar daar kan best wel eens de lopende opname door beschadigd worden. Om de twin-lnb te testen, doe het volgende: maak kabel op tuner 2 los. Check nu of je via resterende tuner1 ontvangt. Daarna kabel van tuner1 eraf en andere kabel op tuner1. Check weer het signaal. Als dit beide keren goed is, dan heb je dus op beide uitgangen van de LNB signaal. 6. Het is goed mogelijk dat de beide uitgangen van de twin-LNB elkaar beinvloeden. Ik denk dan vooral aan de polariteit hor-vert. Dit komt helaas wel vaker voor. Het schijnt dat de tuners van de 5020 daar gevoeliger voor zijn dan bijvoorbeeld de Topfield. Het simpelste is deze LNB tijdelijk te vervangen door een andere twin. Mocht dat niet in de buurt lukken, dan kun je altijd nog een test doen met een enkele uitgans-LNB. Dit laatste punt heb ik voor mijzelf alsvolgt opgelost: 3 enkele LNB's op een Bisat naar een diseq 1-4 naar tuner 1 (astra 1,2 hotbird) 2 enkele LNB's op een Triax 88 naar een diseq 1-2 naar tuner 2 (astra 1,2). Gezien het feit dat m'n buren gelijk al problemen met de twin-LNB's hadden, was ik snel genezen. We horen nog wel wat je geprobeerd hebt, evt. met de resultaten? Het weekend staat al voor de deur.........
Gast Geplaatst: 26 juli 2005 Geplaatst: 26 juli 2005 Ik heb nu een fabrieksreset gedaan , en eveneens de ontvanger spanningsloos gemaakt . Nu toch nog een probleem ; een opname gemaakt via de direkt rec toets 3 uur opname van Net5 na 2 uur zit de opname vast (beeld staat stil) het geluid loopt wel door tot mijn grote verbazing is dit het geluid van RTL5 Even voordat hij vastloopt switcht het beeld van de opname van Net5 naar RTL5 dit is bij 68% van de opname dus de 3 uurst instelling klopt naar verhouding wel. Een formatering heb ik nog niet gedaan , maar volgens mij is het een coderingsprobleem. Als ik deze opname via het automatisch decoderen heb gedecodeerd staat bij de opname wel /copy echter ook de rood/groene blok van gecodeerde opname.
Gast Geplaatst: 26 juli 2005 Geplaatst: 26 juli 2005 Aanvullende info: vandaag via de timerlijst (dagelijks) opgenomen RTL 4 18.30 ATWT en eveneens via de timerlijst Net5 18.35 Charmed. Bij het afspelen van ATWT loopt deze na 6 min. vast (beeld staat stil , meter loopt wel door) Vrouw kwaad! Na wat heen en weer doen met de afspeelbalk in het beeld deze op ca. 8min. gezet en voila weer beeld (huwelijk gered), ik heb dus het vermoeden dat het wat met het decoderen te maken heeft. (als het beeld vast gelopen is heeft het eruit halen en weer instoppen van de module geen invloed)
Gast Geplaatst: 26 juli 2005 Geplaatst: 26 juli 2005 Doe de test met BVN eens (zie mijn punt 1). Als dit WEL goed gaat, heeft de CAM of smartcard een probleem bij gekodeerde zenders. Dan rest alleen nog uitwisselen van CAM en/of smartcard met de buren of zo. Ik krijg zo langzamerhand het idee dat de CAM in de problemen zit.....? ps: die truc met de afspeelbalk: is dat nu een punt voor de fout-lijst of een stille wens? :-))
Gast Geplaatst: 27 juli 2005 Geplaatst: 27 juli 2005 Waneer we 1 opname doen of dit nu een FTA is of gecodeerd gaat het volgens mij wel goed, het probleem is bij meerdere opname gelijktijdig. Ik denk dat het tijd wordt om de zaken structureel aan te pakken en stap voor stap te proberen. Ik heb de volgende stappen in gedachten (in mijn logica kan ik hier best een fout in maken) 1)nieuwste Beta software 1.05 V610 erop zetten 2) de cam van de buurman proberen (Aston 1.07) 3) formateren (hoewel dit volgens Echostar wordt aangeraden bij de nieuwe beta versie toch op 3 ivm opname Barbie voor de kids.
Gast Geplaatst: 3 augustus 2005 Geplaatst: 3 augustus 2005 Stap 1 versie 1.05 6.10 erop gezet en tot nu toe geen problemen meer gehad. Wanneer er zich opnieuw problemen voordoen meldt ik het weer. bedankt voor jullie hulp.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen