Gast Geplaatst: 22 juli 2005 Geplaatst: 22 juli 2005 Heb de bovenstaande set en zie dat ik op beide apparaten een rs232 poort heb. Standaard kan het niet, weet ik, maar misschien is er een tap in de topfield die mijn lcd scherm aan en uit kan schakelen. Eventuele schakelcommando's heb ik wel van het scherm. volgensmij moet dit wel kunnen, zou super zijn, hoef je niet meer 2 apparaten aan te zetten maar alleen je topfield.
Gast Geplaatst: 24 juli 2005 Geplaatst: 24 juli 2005 Is makkelijk te maken - maar de TF stuurt ook wel "spontaan" van alles over die poort (bij het opstarten bijvoorbeeld) dus wel uitkijken dat je TV dat leuk vindt. Je TV moet ook een baudrate van 112500 ondersteunen. De code op de topfield is poepsimpel - alles wat je met 'printf' naar buiten stuurt gaat naar de seriele poort, dus een TAP die de 'ON' code print in je autoexec folder zetten is voldoende, dan gaat je TV gezellig samen met de tuner aan. (ik dacht zoiets te gaan maken met een relais en de SCART plug, maar nog niet aan toe gekomen).
Gast Geplaatst: 27 juli 2005 Geplaatst: 27 juli 2005 Nu heb ik al aardig wat speurwerk gedaan en heb het volgende: een tap waarmee je cmd commandos vanuit je toppie naar buiten kunt sturen via rs232, http://de.geocities.com/deadbeef55/download/DebugCmds.zip en in de handleiding van de lg lcd staan allerlei commando's. ook van aan uit. ik probeer verstand te krijgen van het aanpassen van dit bestand, maar vind het wel moeilijk. zit ik op de juiste weg?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen