Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik overweeg een DM500 aan te schaffen, naast de 2 DM7000s die ik al heb. Nu heb ik in het verleden met weinig interesse de threads gelezen over opname problemen (via CIFS of NFS) met de DM500, maar nu ik er zelf een wil ben ik natuurlijk wel heel benieuwd: is dit nu nog steeds een probleem?

Het is nml ook een tijdlang een probleem geweest (voor sommigen althans, waaronder ikzelf) op de DM7000, maar na een aanpassing in de firmware was dit opeens opgelost...

Ik kan niet duidelijk terugvinden met zoeken of het nou ooit echt opgelost is, of dat men zich er bij heeft neergelegd dat het gewoon nooit goed gaat werken op een DM500.

Ander vraagje: kan het opnemen op een DM500 eigenlijk met de originele DMM firmware of moet er dan alternatieve software in?

Voor een ieder die hier zijn ervaring met opnemen via de DM500 wil delen: bedankt!

Groet, Yo!

DM800 en DM8000. Visiosat bi-sat 13,19,23 en 28 via EPM 17/8 multiswitch.

Geplaatst:

Dit is zeker al meerdere malen besproken, maar om ff vlug een antwoord te geven.

Ja je kan foutloos opnemen en afspelen met de dm500 via een NFS of CIFS mount met de HDD van je pc of server.

De ab van de dm500 heeft geen opname en stop functie, maar je kan dat handmatig zelf aanpassen zodat andere knoppen de functies daarvoor kan geven. Of een alternatieve ab kopen of nog mooier de ab van dm7000 gebruiken.

Met de orginele moet het ook lukken aangezien je alleen maar een mount moet maken en dat kan ook in de orginele firmware.

Gr. Emree

Geplaatst:

Ik neem met Gemini 2.0 op foutloos op op mijn winXP pc via Cifs. Ik gebruik newcam 6.

Dat is mijn ervaring.

DM500 (philips tuner) - triax 78cm - strong rotor

Geplaatst:

Hier werkt de opname met een dreambox DB500C ook prima via CIFS, getest op een PC, Linksys NSLU2, Synology Diskstation, en een Maxtor MSS 300GB. Ik heb wel gelezen dat er problemen met de 7020 waren. Maar over de DB500 zijn de meeste mensen positief.

Beter 1 schotel aan de muur dan 10 onder je espresso!

Geplaatst:

Ik sluit me aan bij Hout. Alleen gebruik ik Gemini 2.10. Geen enkel probleem, alles loopt zeer soepel op mijn DM500.

Geplaatst:

Even verder op deze vraag.

Had eigenlijk precies dezelfde vraag als Yo! en die is nu dus ook beantwoord , alleen twee extra vragen.

- werkt het ook goed met een db7000 als diskserver?

- Werkt het ook nog goed als er over hetzelfde netwerk geinternet wordt (dus ook p2p waarvan alles niet sneller wordt)?

iemand ervaringen mee?

thanks

Geplaatst:

Ik heb onlangs nog getest met DM500S en Redhat9 als server, maar sorry, met diverse emu's is het nog steeds helemaal RUK die opnames, een en al geschok/gespring.

Geplaatst:

Bij mij zijn de opnames met de DM500 ook slecht. Gemini 2.0 en PLi 5-6, allebei hebben ze daar last van.

Het maakt ook niet uit of ik newcamd, mgcamd, camd3 etc neem.

Wat me wel opvalt is dat wanneer ik iets opneem van NED2 (laatste tijd veel Tour opgenomen) het slecht is. Bitrates van 9,8mbit is geen bijzonderheid.

Opnames van andere zenders met lagere bitrate gaan wel (redelijk) goed.

Ik stream met CIFS naar een 100Mbit netwerk (geswitched) op mijn XP prof pc met voldoende vrije ruimte en AV scanner uit.

Wat kan dit toch zijn? Waarom kunnen er geen stabiele opnames gemaakt worden?

DM 7025 - Newest LT image - internal 160Gb HDD

DM 500 - Newest Gemini image - CIFS recording to XBOX Samba server with Linux

DUO LNB (Astra 1+3) on 60cm Triax Dish

Geplaatst:

100 Mb netwerkkaart keihard op 100 Mb/Full Duplex gezet en niet op Auto-sensing?

Iets anders kan ik me even niet bedenken...

Geplaatst:

Jongens, bedankt voor de antwoorden. Ik kreeg even heel veel hoop, maar op het laatst zijn er toch weer mensen met opname problemen.... helaas...

Is het misschien afhankelijk van de image? Als iedereen nog even zijn gebruikte image erbij zet (en indien bekend op welke versie van de CVS ze zijn gebaseerd) weten we misschien iets meer.

Groet, Yo!

DM800 en DM8000. Visiosat bi-sat 13,19,23 en 28 via EPM 17/8 multiswitch.

Geplaatst:

Cruzy2000,

Bedoel je dat zijn netwerk instellingen dan misschien op 10Mbps ethernet staan in plaats van 100Mpbs? Dat kan snel gecontroleerd worden door naar netwerkinstellingen te gaan kijken in control panel. Daar staat gelijk de netwerk snelheid bij.

Hutsefrut

Dreambox 7020 - Echostar 3000 - Aston Simba

Geplaatst:

Opnemen via cifs of nfs gaat bij mij ook niet lekker. Streaming echter wel, dus er moet een manier te vinden zijn om het uiteindelijk werkend te krijgen. Dat zal wel aanpassingen in Enigma vereisen. (Lopen er eigenlijk softwaredevelopers rond op dit board?)

Geplaatst:

Mijn DM500-s neemt alle (nederlandse) kanalen vrijwel schokloos op. Soms heb ik een paar schokken bij studiosport. Als fileserver een (relatief langzame maar energiezuinige) mini-ATX. Win2000 schokte, Red Hat met NFS nog meer. Maar Red Hat met Samba (CIFS) blijkt redelijk te werken met Gemini 1.05 met Newcamd v5.25 (met Cardspider) en een CanalDigitaal kaartje. Veel combinaties van images&cams geprobeerd, en ze deden het niet allemaal even goed.

"Versie van de CVS" zegt mij als beginner niets. Ik heb Gemini 1.05 gewoon via dit forum gevonden.

Geplaatst:

De settings van mn netwerkkaart in mn pc staan op 100mb/Full.

De DM500 staat volgens mijn switch ook op 100mb/Full maar waarschijnlijk staat de DM500 wel op Auto Sensing.

Weet iemand hoe ik die setting kan veranderen?

Volgens mij heeft het niet echt te maken met de netwerksnelheid aangezien DreamTV op mijn pc perfect werkt. Studio Sport met dikke 9mbit wordt schokloos gestreamed naar mn pc.

DM 7025 - Newest LT image - internal 160Gb HDD

DM 500 - Newest Gemini image - CIFS recording to XBOX Samba server with Linux

DUO LNB (Astra 1+3) on 60cm Triax Dish

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen