Ga naar inhoud

Kan je s-video + coax tegelijk activeren op Topfield5000CI?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal,

Ik heb al enige tijd de Topfield 5000ci tot volle tevredenheid in gebruik. Sinds 2 weken ben ik ook in het bezit van een DVD HD recorder en kwam erachter dat de kwaliteit na opname niet optimaal was. Het bleek dat de scart v/d recorder gebruik maakte van composite video (slechte kwaliteit en gelijk aan coax) echter op de SAT ontvanger was ook een s-video aansluiting. Deze heb ik aangesloten op de DVD recorder.

Ik heb deze ge enabled en ineens had ik alleen maar zwart/wit beeld op de COAX uitgang. (Deze is bestemd voor de TV boven daar draadloos audio/video toch niet al te best werkt)

Weet iemand of het mogelijk is zowel de s-video + coax uitgangen te activeren (beide dus met kleuren signaal) ?

Alvast bedankt,

Met vriendelijke groet,

Ronald

Geplaatst:

Alternatieve oplossing - kun je geen RGB (of YUV) via de SCART gebruiken? Meeste recorders ondersteunen dit. Levert ook nog betere kwaliteit signaal, en dan is je probleem waarschijnlijk ook weg.

Geplaatst:

staat video out juist ingesteld in het menu ? ik gebruik ook s-vhs en bij mij is alles toch normaal

VU+ ultimo en ultimo 4K

Dreambox DM8000 ( stofverzamelaar )

Gigablue Quad HD ( stofverzamelaar )

• 2 weken later...
Geplaatst:

Hi all,

Bedankt voor de reply's. Ik heb de sat ontvanger op RGB ingesteld (was composite video of zo) en inderdaad een veel beter beeld nu.

Thankx...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen