dream-on Geplaatst: 26 juli 2005 Geplaatst: 26 juli 2005 Ik heb mijn db7000 met een hydra en gemini.img aan het netwerk hangen. Nu wil ik graag bv. met picviewer fotos kunnen kijken welke op mijn pc staan die natuurlijk ook aan het netwerk hangt. Nu kan ik die fotos wel op de HDD van de dreambox zetten maar gezien de tijd wil ik dit niet. Is het mogelijk om deze pc-hdd te mounten via het netwerk? zoja met wel programma en instellingen? Alvast bedankt voor dereacties. Vu duo2 met pli
Dreamguy Geplaatst: 27 juli 2005 Geplaatst: 27 juli 2005 dit kan je doen op 2 manieren: 1. CIFS gebruiken. Eerst je harddisk sharen op je pc en vervolgens met de afstandsbediening van je dreambox naar het advanced menu, vervolgens communicatie instelling en dan nog een keer op de blauwe toets drukken (mount menu). Vervolgens voer je de gegevens van de share in en selecteerd CIFS ipv NFS. 2. NFS (zorg dat je NFS server van het internet haalt bijv. bij Sjerom) Installeren volgens de handleiding die ook daar staat. Vervolgens op de dreambox hetzelfde doen als met CIFS met dit verschil dat je voor NFS kiest. je hoeft nu geen gebruiker gegevens in te voeren zoals dit wel moet bij CIFS.
espresso Geplaatst: 27 juli 2005 Geplaatst: 27 juli 2005 hijk eens op de paginavan barabas , hij heeft alles haarfijn uitgelegd op zijn site: www.eschouten.nl Beter 1 schotel aan de muur dan 10 onder je espresso!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen